با توجه به بررسی های انجام شده مصرف سرانه ماهی در ایران بین ۱۰ تا ۱۱ کیلوگرم است که این رقم درمقایسه با استاندارهای جهانی فاصله زیادی داریم و در استان مازندران میزان مصرف ۱۳/۸کیلو گرم است.
کد خبر: ۹۰۷۶۲۰۶
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جشنواره طبخ و عرضه آبزیان از یکشنبه 20 آبان در پارک نوشیروانی بابل آغاز بکار کرد.

این جشنواره تا 24 آبان همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 21 در پارک نوشیروانی بابل برای بازدید علاقمندان دائر است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت:  با توجه به بررسی های انجام شده مصرف سرانه ماهی در ایران بین ۱۰ تا ۱۱ کیلوگرم است که این رقم درمقایسه با استاندارهای جهانی فاصله زیادی داریم و در استان مازندران میزان مصرف ۱۳/۸کیلو گرم است.  

ولی اله محمدزاده افزود: با توجه به اهمیت ماهی و آبزیان در سلامت غذایی خانواده ها، شیلات در جهت افزایش سرانه مصرف ماهی در سبدغذایی خانواده ها، اقدام به برگزاری جشنواره های طبخ ماهی در شهرستان بابل کرده است که ترویج فرهنگ آبزی مصرفی و بالابردن بردن سرانه مصرف آبزیان هدف اصلی این جشنواره است.

وی بااشاره به اینکه در این جشنواره انواع آبزیان پرورشی و دریایی و نیزسایر محصولات شیلاتی با تنوع و قیمت تقریبا پاﺋین تر عرضه خواهد شد افزود: در روز آخر جشنواره  ۲۴ آبانماه مسابقه طبخ ماهی راخواهیم داشت که در پنج محور: بهترین تزﺋینات، کیفیت و طعم غذا ، سهولت طبخ، حفظ ارزش غذایی ماهی و باصرفه بودن برگزار می شود که از سه نفر  برتر در هر محور، بااهدای لوح وجواﺋز تجلیل خواهدشد.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: ۱۴ درصد آبزیان پرورشی و ۱۰ درصد مجموع آبزیان استان در بابل تولید می شود و این جشنواره فرصت خوبی برای فرهنگ سازی مصرف آبزیان است.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها