در گفتگو با سرگروه حلقه ی صالحین شهید حججی:

حلقه صالحین شهید حججی؛ مصداق فرمان آتش به اختیار

کد خبر: ۹۰۷۶۱۹۷
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۴
روابط عمومی ناحیه روح الله یزد اقدام به گفتگویی با سرگروه حلقه شهید حججی که یکی از حلقه‌های موفق ناحیه روح الله یزد می‌باشد؛ نموده است. این حلقه برای اعضاء خود برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا می‌نماید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ صادقیان در گفتگو با خبرگزاری بسیج یزد در خصوص انگیزه و نامگذاری این حلقه گفت:نام حلقه برگرفته از علاقه شخصی بنده از شهید حججی بود و یک ارتباطی از خانواده شهید حججی گرفتیم، که گفتند سعی کنید از قسمت آخر وصیت نامه شهید حججی ایشان استفاده کنید و یک شعاری از آخر وصیت نامه انتخاب کردیم که «رغبتنا هی الشهادت» که به معنای آروزی ما شهادت است اولش هدف خاصی نداشتیم بعد از شرکت در اردو‌های مشهد با افرادی آشنا شدم که از فعالین فرهنگی کل کشور بودند و تجربه هایشان را کسب کردم و یادداشت برداری می‌کردم و از آنجا به کار فرهنگی علاقه‌مند شدم. صحبتی از حضرت آقا شنیدم که کار‌های نشدنی را می‌شود انجام داد و تصمیم گرفتم که مجموعه‌ای فرهنگی را تشکیل دهم. در ابتدا با بچه‌های مسجدی راه انداختم و نحوه تشکیل این بود که در مسیری که به مسجد می‌رفتم با بچه‌ها ارتباط می‌گرفتم. بدین صورت که شماره والدینشان را برای حلقه می‌گرفتم. ما اعضایی که داریم از رده سنی سوم دبستان تا کلاس هشتم که بصورت دو گروه روز‌های زوج و فرد برگزار می‌شود.
وی افزود: یکی از افتخارات این حلقه، بسیجی "یاسین زردابی" هستند که علیرغم اینکه سن کمی دارند و در پایه هفتم مشغول به تحصیل هستند؛ موفق به تألیف کتاب رمان با عنوان «نجات دنیا در یک هفته» شده اند؛ که ما این موضوع را به خانواده ایشان تبریک می‌گوییم و خسته نباشید می‌گوییم چرا که در این زمینه زحمت‌های فراوانی کشیدند.
وی در خصوص برنامه‌هایی که برای اعضاء حلقه دارد، گفت:ما سعی می‌کنیم کار‌های متنوع فرهنگی برای اعضاء حلقه انجام دهیم و مبنای کار را توصیه مقام معظم رهبری برای جوان‌ها را بکار بستیم که حضرت آقا برروی تحصیل، تهذیب و ورزش تأکید داشتند. در خصوص تحصیل ما برای اعضای حلقه کلاس‌های تقویتی برگزار می‌کنیم. با یکی از کتابخانه‌های محل صحبت کردیم و برای اعضاء حلقه کلاس تقویتی در کتابخانه برگزار می‌کنیم و بچه‌ها با حضور در کتابخانه با این محیط علمی آشنا می‌شوند و فرهنگ کتابخوانی نیز در درون این افراد نهادینه خواهد شد. برنامه اهدا هدیه به نفرات برتر تحصیلی داریم و اسم این افراد را در فضای مجازی قرار می‌دهیم.
وی همچنین اذعان کرد:در زمینه تهذیب، یک کار ابتکاری که کرده ایم این است که کارتی طراحی کردیم که وقتی افراد نمازشان را اقامه می‌کنند این کارت را علامت می‌زنند و افرادی که کارتشان بیشترین تیک را خورده را تشویق می‌کنیم و در حلقه‌ها مباحث اعتقادی را به اعضای حلقه می‌گوییم و در زمینه ورزش نیز برنامه‌های متنوع ورزشی برای اعضای حلقه داریم نظیر فوتبال، استخر که البته فعلاً به علت سرد شدن هوا و بازشدن مدارس این برنامه تعطیل شده است.
وی در پایان گفت: یکی از کار‌هایی که ما در حلقه مان انجام می‌دهیم برگزاری جشن تولد برای اعضای حلقه است که کیک خریداری می‌کنیم و برای آن فرد هدیه می‌دهیم که خیلی این کار در جذب مؤثر است و یک نوع کار متنوع فرهنگی محسوب می‌شود.
نکته پایانی هم اینکه از استان‌های دیگر نیز با ما ارتباط دارند و انتقال تجربیات در زمینه کار فرهنگی انجام می‌شود.
ارسال نظرات