استاد قرائتی:

اهمیت به نماز باید در اولویت کارها قرار گیرد

استاد برجسته اخلاق با تاکید بر اینکه همه باید بر روی نماز کار کنند و به آن اهمیت دهند، گفت: بانوان طلبه باید در خصوص نماز حتما مطالعه داشته باشند و برای دیگران نیز در مورد اهمیت نماز به عنوان عمود دین سخن بگویند.
کد خبر: ۹۰۷۶۱۹۶
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود حوزه علمیه خواهران گفت: باید بانوان طلبه با درس خواندن بتوانند به تمام سؤالاتی که مربوط به زنان مطرح می‌شود جواب بدهند، یکی از سوالات این است که چرا امام علی (ع) فرمودند که «هن نواقص العقول» و زنان را ناقص العقل خواندند.

وی ادامه داد: فرمود: ه امام علی (ع) به معنای ناقص العقل بودن زنان نیست بلکه به معنای تفاوت زنان از مردان است؛ خداوند در قرآن فرمود: ه که «الذی احسن کل شی خلقه»، به این معنی که هر چه خداوند خلق کرده بهترین است، بنابراین هر چیزی که خداوند خلق کرده در جای خود بهترین است و زن نیز در جایگاه خودش بهترین مخلوق است و در تمام کمالات زن و مرد مثل هم هستند.

قرائتی با بیان اینکه تحصیل خواهران در حوزه علمیه بسیار متفاوت از برادران است، افزود: از آنجا که بانوان باید شوهر داری و بچه دار‌ی کنند و به زندگی خود برسند وقت کمتری دارند بنابراین باید برنامه مفیدی برای آن‌ها در حوزه درنظر گرفته شود، تا بتوانند بهترین بهره را ببرند، ضمن اینکه تحصیل در حوزه نباید موجب غرور و یا به تاخیر انداختن ازدواج در بانوان شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید بر روی نماز کار کنند و به آن اهمیت دهند، گفت: بانوان طلبه باید در خصوص نماز حتما مطالعه داشته باشند، اسرار نماز را بخوانند و برای دیگران نیز در مورد اهمیت نماز به عنوان عمود دین سخن بگویند، از قرآن و نماز، به عنوان ذکر خدا یاد شده است و اگر به این امر توجه نشود درس خواندن فایده‌ای ندارد.

این معلم برجسته اخلاق عنوان کرد: ملت و دولت ما اگر سیلی می‌خورد و دچار مشکل می‌شود به این دلیل است که به نماز توجه ندارد و روایت داریم که هر کس از ذکر خدا غافل شود زندگی او نمی‌گیرد، باید توجه به نماز و کار کردن روی نماز در اولویت هر کسی قرار گیرد و حتما نماز که فقط می‌توان گفت: ۱۷ کلمه است و مابقی کلمات در آن تکراری است به درستی خوانده شود و تلفظ آن‌ها به درستی ادا شود.

قرائتی تصریح کرد: باید حوزویان برنامه‌ریزی داشته باشند و تنها به درس‌های حوزه قانع نشوند و هیچ موقع درس خواندن را به بهانه تعطیلات تابستان، ایان عید، جمعه و ... تعطیل نکنند بلکه زمان و مکان درس خواندن را تغییر دهند و بهترین بهره را از درس خواندن ببرند.

وی با بیان اینکه باید درس‌هایی که خوانده می‌شود، مفید باشد، گفت: برای اینکه فردی درس یا مطلبی را بخواند باید یکی از این چهار شرط را داشته باشد یا خواندن آن واجب باشد، یا خواندن آن مستحب باشد، مشکل جامعه را حل کند و یا مشکل یک فرد را حل کند اگر یکی از این چهار شرط برایش صدق نکند خواندن بی فایده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار