رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشکذر تعداد نیات واقفین شهرستان اشکذر را در حدود ۷۰۰ نوع عنوان کرد و اظهار داشت: اکثر نیت واقفان شهرستان اشکذر در راستای کار‌های فرهنگی است.
کد خبر: ۹۰۷۶۰۰۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، رمضانعلی خادمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشکذر به مناسبت دهه وقف (۲۷ صفر تا ۶ ربیع الاول) در سخنرانی پس از نمازجمعه این هفته اشکذر اظهار کرد ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول به گزارش عملکرد یکساله این اداره پرداخت و گفت: در سطح شهرستان اشکذر یک هزار و ۲۰۰ موقوفه در سه هزار و ۲۰۰ رقبه شناسایی و ثبت شده است.
خادمی ۹۰ درصد از رقبه‌های وقفی را مرتبط با زراعت دانست و ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر با خشکسالی‌های پیاپی مواجه هستیم که این امر موجب شده است تا درآمد ناشی از وقف‌ها کم شود، ولی اداره اوقاف شهرستان اشکذر به وظیفه اصلی خود که حفظ و نگهداری موقوفات است به خوبی انجام می‌دهد.
وی تثبیت موقوفه را مشکل‌ترین کار اداره اوقاف دانست و افزود:  در بحث تثبیت موقوفه در سال گذشته ۱۱۰ سند مالکیت گرفتیم که این آمار در حد خود چشم گیر است.  رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تصریح کرد: مقداری از رقبه‌ها ثبت شده، اجاره‌ای می‌باشند که متاسفانه افرادی که آن‌ها را اجاره کرده اند برای پرداخت اجاره کوتاهی می‌کنند که برای پیشگیری از این مورد و اجرای هدف خیر واقف در یک سال گذشته ۴۰۰ سند اجاره ایی تثبیت و یا نوشته شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشکذر تعداد نیات واقفان شهرستان اشکذر را در حدود ۷۰۰ نوع عنوان کرد و اظهار داشت:  اکثر نیت واقفان شهرستان اشکذر در راستای کار‌های فرهنگی است که با تعیین دقیق مبالغ آن طی یک سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در زمینه‌های مختلف فرهنگی برای واقفان هزینه شده است.
خادمی با اشاره به موقوفه‌ای در شهرستان اشکذر که قدمت آن به بیش از ۶۰۰ سال می‌رسد، گفت:رسول خدا (ص) در حدیثی فرمودند: هر کس با مرگ پرونده اش بسته می‌شود مگر سه گروه که یکی از آن گروه‌ها افرادی هستند که دارای وقفی باشند.
ارسال نظرات