مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

وقف علم و فناوری گامی به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی گفت: وقف علم و فناوری حرکتی به سمت اداره بهتر جامعه و ایجاد تمدن نوین اسلامی در سطح جهان است.
کد خبر: ۹۰۷۶۰۰۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام علی مصائبی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست تخصصی نقش وقف در توسعه علم و فناوری با مشارکت مرکز نخبگان شهید فهمیده در شمالغرب و غرب کشور با بیان این مطلب ابراز داشت: علم و فناوری یکی از برکات خداوند به بشریت است که باید مورد استفاده بهینه برای ساخت جامعه امن و آباد قرار گیرد.

وی افزود: اکنون به برکت برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت زعامت ولی فقیه زمان، باید با کمک علم و فناوری های نوین بهترین بهره وری از موقوفات را داشته و در حفظ و نگهداری آنها از این ایده های نوین علمی بهره گیری شود.

حجت الاسلام مصائبی با تاکید بر فرهنگسازی در این بخش گفت: با کمک رسانه ها، آثار مکتوب و علوم نوین، می توان موقوفات را به سمت به روز کردن نیات واقفین سوق داد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان ایجاد مساجد مجازی در فضای مجازی، خرید تجهیزات نوین علم پزشکی برای مراکز درمانی و استفاده بهینه از موقوفاتی چون حقه آبه برای امور کشاورزی را از جمله زمینه های مصداقی بهره گیری از فناوری های نوین علمی در اداره موقوفات عنوان کرد.

حجت الاسلام مصائبی با تاکید بر اینکه موقوفات علمی و فناورانه از دیرباز در کشورمان سابقه دارند افزود: بیمارستان های بزرگ، دانشگاه های علمی بی نظیر همچون ربع رشیدی و رصد خانه مراغه از جمله نیات علمی تاثیر گذار بر تمدن اسلامی کشورمان و اداره بهتر امور اجتماعی آن هستند که باید بیش از پیش در بین مردم ترویج و اطلاع رسانی شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار