مازندران بالاترین تعداد گلزار شهدای کشور را داراست/ ساماندهی 446 مزار تک شهید استان تا پایان سال97

هدایت مظلومی با گرامیداشت یاد و نام 10 هزار و 400 شهید والامقام خطه لاله خیز مازندران و تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، با بیان اینکه این استان از لحاظ پراکندگی و تعدد گلزار در کشور بالاترین رتبه را دارا است، گفت: تعداد یک‌هزار و 604گلزار شهدا در مازندران وجود دارد که 10 هزار و 257 مزار شهید در آن واقع شد.
کد خبر: ۹۰۷۵۸۶۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، هدایت مظلومی با گرامیداشت یاد و نام 10 هزار و 400 شهید والامقام خطه لاله خیز مازندران و تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، با بیان اینکه این استان از لحاظ پراکندگی و تعدد گلزار در کشور بالاترین رتبه را دارا است، گفت: تعداد یک‌هزار و 604گلزار شهدا در مازندران وجود دارد که 10 هزار و 257 مزار شهید در آن واقع شد.

وی با بیان اینکه 446 شهید تک‌مزاری در استان وجود دارد، افزود: تاکنون  تعداد 340 گلزار شهدای تک مزاری در استان سامان‌دهی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تصریح کرد: از ابتدای سال 97 تا به امروز 30گلزار تک‌ مزاری سامان‌دهی شده و 76 گلزار در دست سامان‌دهی است.

این مسؤول افزود: تا پایان سال جاری 76 گلزار یک مزاری سامان‌دهی خواهد شد و کار سامان‌دهی 446 گلزارهای تک مزاری در این استان به اتمام خواهد رسید.

مظلومی با اشاره به اینکه سامان‌دهی گلزارهای دو مزاری استان در سال 98 از دیگر برنامه‌های کارگروه گلزارها محسوب می‌شود، اظهار کرد:تعداد 303 گلزار دو مزاری در این استان وجود دارد که تاکنون 74 گلزار خاتمه یافته است.

وی اضافه کرد: سامان‌دهی 229 گلزار دو مزاری در دستور کار کارگروه گلزارهای شهدا در سال 98 است.

مدیرکل بنیاد  شهید مازندران درباره سامان‌دهی گلزارهای چند مزاری گفت: کار سامان‌دهی تعداد 67 گلزار نیمه کاره و چند مزاری استان در  دستور کار سال98 قرار می‌گیرد.

مظلومی با بیان اینکه رایزنی با دستگاه‌ها برای سامان‌دهی گلزار شهدا با جدیت صورت می‌گیرد، گفت:در تلاش هستیم تا با همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذیربط ، سامان‌دهی گلزارهای روستایی و شهری را آغاز کنیم.

وی با تشکر از تلاش‌های چشمگیر دستگاه‌ها و بسیج سازندگی، ادامه داد: سامان‌دهی گلزارهای شهدا کار ماندگار و مقدسی است و مشارکت دستگاه‌ها در این امر معنوی باید پُررنگ باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در پایان گفت: تاکنون 52 درصد از مزار شهدای گرانقدر استان مازندران سامان‌دهی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها