بیماری ویروسی در پرندگان استان مشاهده نشد

رضوانی درباره آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت : با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع این بیماری ویروسی در جمعیت طیور صنعتی استان مشاهده نشده است .
کد خبر: ۹۰۷۵۸۴۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین رضوانی با بیان اینکه از تمامی واحدهای قصابی ، مرغ فروشی و مراکز عرضه آبزیان در طول سال بارها بازرسی می شود , گفت : بیش از 6 هزار مرکز عرضه تحت نظارت دامپزشکی قرار دارند .

وی درباره آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت : با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع این بیماری ویروسی در جمعیت طیور صنعتی استان مشاهده نشده است .

مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه بیش از 2500 نمونه برداری از طیور موجود در بازارهای محلی، سنتی، باغ وحش و مراکز نگهداری پرندگان در استان انجام شده است , افزود : ردپای این ویروس مشاهده نشد, اما با توجه به در پیش بودن فصل سرما و احتمال چرخش این ویروس واحدهای پرورشی باید ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای را دقیقا رعایت کنند.

رضوانی با اشاره به اینکه ظاهر سالم هر پرنده ای دلیلی بر سالم بودن آن نیست, گفت : ممکن است آن پرنده نقش ناقل بیماری را بازی کند و در انتقال این بیماری تاثیرگذار باشد, لذا شهروندان مرغ مصرفی خود را بصورت بسته بندی از مراکز مجاز تهیه و از خرید مرغ زنده جداً اجتناب کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار