رییس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) گفت:۶۰۰ واحد صنعتی نیز با هزینه کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) باز سازی شده است و ۶۳۰ واحد مسکونی شهری نیز تا مرحله احداث سقف به پایان رسیده است.
کد خبر: ۹۰۷۵۸۲۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید پرویز فتاح در آیین افتتاح دو هزار واحد مسکونی احداثی در مناطق زلزله زده کرمانشاه در روستای گورسفید، با بیان این که همه مردم ایران به کمک کرمانشاه آمده‌اند، افزود: در همان هفته‌ اول بعد از زلزله مقام معظم رهبری، رییس جمهور ، مقامات دولتی و ... پای کار بازسازی این مناطق آمدند و این مراسم تنها افتتاح بخش کوچکی از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده است.

رییس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) با اشاره به این که بعد از افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی در اواخر خرداد ماه تاکنون مجموعا ۲۵۰۰ واحد مسکونی احداث شده است، اظهار کرد: با کمک مردم به طور متوسط ۱۲ میلیون تومان از محل کمک های مردمی به ازای هر واحد مسکونی هزینه شده است.

فتاح با تاکید بر این که این تعداد واحد مسکونی با تجهیزات کامل در اختیار مددجویان قرار گرفته است، گفت‌: تاکنون دو هزار کامیون از ایران کمک‌های کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) را به ارزش ۸۰ میلیارد تومان بین همه مردم زلزله زده توزیع کرده است.

رییس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) در ادامه  با بیان این که ۶۰ میلیارد تومان کمک مردمی به شکل نقدی از مردم جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: تا پایان امسال ۲۷۰۰ واحد تکمیل شده در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت. همچنین بازسازی ۴۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش نیز به صورت ۱۰۰ درصدی به اتمام رسیده است.

وی افزود:  ۶۰۰ واحد صنعتی نیز با هزینه کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) باز سازی شده است و ۶۳۰ واحد مسکونی شهری نیز تا مرحله احداث سقف به پایان رسیده است.

فتاح با بیان این که این مسکن‌های بازسازی شده به طور متوسط ۷۰ متر مساحت دارند، در این باره، توضیح داد: هزینه احداث هر مسکن به طور متوسط ۵۰ میلیون تومان تمام شده است که با این  سطح از تورم و قیمت مصالح ساختمانی، قیمت پایین و درخور توجهی است. این خانه‌ها از نظر عمرانی نقشه های مناسبی دارند و  با نظارت و ضد زلزله ساخته شده‌اند.

همچنین فتاح  با حضور در بین زلزله زدگان سرپل ذهاب در منزل مددجوي زلزله زده اي كه خانه اش را تحويل گرفت،حضور یافت


ارسال نظرات