خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از ثبت 6 هزار و 477 موقوفه استان در سامانه ثبت موقوفات خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۵۸۰۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ناصر جوان بخت ظهر امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: مطابق با آخرین آمار سامانه جامع موقوفات در سال 1397 به تعداد 6 هزار و 477 موقوفه در سامانه ثبت موقوفات به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 1 هزار و 816 فقره موقوفه منفعتی و 4 هزار و 661 موقوفه انتفاعی هستند، بیان کرد: همچنین در آذربایجان غربی 36 هزار و 935 رقبه وجود دارد و می‌توان گفت که امسال به تعداد موقوفات استان 103 فقره اضافه شده است.

این مسئول به 5 میلیارد و 750 میلیون تومان بودجه عمرانی مصوب استان اشاره و خاطرنشان کرد: از این مبلغ 3 میلیارد و 920 میلیون ویژه عمران و آبادانی مساجد و مصلی‌هاست که تاکنون حدود 1 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از وظایف دیگر سازمان در حوزه فرهنگی و اجتماعی اجرای نیت واقف است که در طول هشت ماهه امسال حدود 4 میلیارد و 800 میلیون تومان صرف این موضوع شده است، بیان کرد: همچنین در ارتباط با اجرای نیت واقف‌ها مبلغ یک میلیارد و 220 میلیون تومان برای مساجد، 1 میلیارد و 848 میلیون تومان برای نیت‌های خیریه، 1 میلیارد و 125 میلیون تومان برای نیت‌های دینی و مذهبی، 431 میلیون تومان هم برای نیت‌های اجتماعی صرف شده است.

جوان بخت برپایی همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور 600 نفر از روحانیان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا 148 مبلغ آموزش دیده به مناطق مختلف استان برای انجام رسالت ذاتی خود اعزام شدند همچنین دوره آموزشی تخصصی هیات امنا برگزار شده است.

انتهای پیام 

ارسال نظرات