ابراهیمی بیان کرد

در زمینه فراوری چای ایرانی ضعف داریم

ابراهیمی گفت: علیرغم اینکه چای ایرانی دارای قابلیت های خوبی برای صادرات است و به راحتی می تواند تحت عنوان یک محصول ارگانیک در دنیا معرفی و عرضه شود، ولی ما هنوز در زمینه صادرات این محصول با مشکل مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۰۷۵۸۰۵
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه در بحث استفاده از چای ایرانی کم توجهی های زیادی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: کیفیت گیاه و برگ چای ایرانی بسیار بالاست، ولی ما در فرآوری آن نقطه ضعف داریم و آن طور که باید و شاید تامین کننده ذائقه مردم ایران نیست؛ با این وصف مردم بیشتر به چای های خارجی روی می آورند که عمدتا هم با اسانس خوش طعم شده اند.    

چای گیلان اصل و جایگاه اقتصادی مطلوبش

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چای ایرانی از نظر مرغوبیت و سلامت در سطح بالایی است و چای گیلان اصل پیش از این در شرایط خاصی داد و ستد می شد و جایگاه اقتصادی بسیار خوبی داشت.

باید توجهمان را روی تولیدکنندگان چای و کارخانجات فراوری متمرکز کنیم

اهمیت ارتقای کیفیت و تبلیغ چای ایرانی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: من به شخصه بیشتر معتقد به ارتقای کیفیت و انجام تبلیغ روی چای ایرانی هستم تا اینکه بخواهیم اجباری برای استفاده از آن لحاظ کنیم. اما این هم نکته مهمی است که مجموعه های دولتی به منظور تحقق شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی نام گرفته می توانند استفاده از چای ایرانی را در ادارات در قالب یک بخشنامه عملی کنند.

مراقبت های لازم بر مراحل فراوری چای

ابراهیمی با بیان اینکه تکنولوژی فراوری چای ایرانی کم و بیش در کشور وجود دارد، افزود: با وجود اینکه تکنولوژی فراوری چای در کشور وجود دارد، ولی روی نحوه فراوری باید مراقبت های لازم انجام گیرد؛ چون چای جزو محصولاتی است که خرید تضمینی برای آن اتفاق می افتد و تولیدکنندگان چای هم معمولن در زمینه فراوری سهل انگاری می کنند.

لزوم اتخاذ سیاست های تشویقی به منظور ارتقای کیفی

این نماینده مردم در مجلس دهم، اشاره کرد: چایکاران محصول را به کارخانجات فراوری تحویل می دهند و این کارخانجات چای مرغوب و قابل صادرات را جدا کرده و چای با کیفیت پایین تر را به صورت تضمینی می فروشند که این کار درستی نیست و به اعتقاد من باید اتخاذ سیاست های تشویقی به منظور ارتقای کیفیت را مدنظر قرار دهیم.

 

 
کشت چای

چای ایرانی؛ محصولی ارگانیک

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، در پایان گفت: علیرغم اینکه چای ایرانی دارای قابلیت های خوبی برای صادرات است و به دلیل استفاده کم و حداقلی از مواد شیمیایی و سموم در تولید آن به راحتی می تواند تحت عنوان یک محصول ارگانیک در دنیا معرفی و عرضه شود، ولی ما هنوز در زمینه صادرات این محصول و حتی عرضه آن در داخل کشور با مشکل مواجه هستیم. این در حالی است که ما باید توجهمان را روی تولیدکنندگان چای و کارخانجات فراوری متمرکز کنیم تا این محصول هر چه بیشتر در سبد نوشیدنی خانوارهای ایرانی قرار بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار