حجت الاسلام حسینیان، گفت: بشر فطرتا به دنبال عزت و بزرگی است و ماه ربیع الاول زمینه ساز تحقق این مهم است.
کد خبر: ۹۰۷۵۷۰۵
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید محسن حسینیان در خصوص آغاز ماه ربیع الاول بیان داشت: ماه ربیع الاول ، بهار ماه هاست به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست و دارای برکات بسیار زیادی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری  افزود: خدای متعال کاملترین هدیه ها و بزرگترین بخشش ها را در این ماه به انسان ها ارزانی داشته است. میلاد رسول گرامی اسلامی (صلی الله علیه و آله و سلم)، پیامبر رأفت و رحمت که از ابتدای آفرینش، زمین رحمتی مانند آن را به خود ندیده در این ماه واقع شده است.

وی ادامه داد: ماه ربیع،  ماهی است که جایگاه باعظمت مولی الموحدین حضرت علی (علیه السلام) را نشان می دهد. اولین شب این ماه، شب لیله المبیت است  که در آن شجاعت و تقوا و ایثار و اخلاص حضرت به تصویر کشیده می شود.

حسینیان گفت: قرار گرفتن این اتفاق بزرگ در آستانه این ماه، انسان را به یاد حدیث شریف نبوی می اندازد که فرمودند (( انا مدینه العلم و علی بابها ))؛  لازمه ی بهره گرفتن از معارف نبوی، شناخت حضرت علی (علیه السلام ) و پذیرش ولایت ایشان است، گویی راه ورود به این ماه مبارک و درک و استفاده از فیوضات این ماه مبارک هم همین است.

وی افزود: این ماه زمینه ساز گسترش فرهنگ و تمدن ناب اسلامی در جهان شد. مولود مبارک این ماه، رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم )، همه ی افکار و قلب ها را مسخر خود نمود و در آن زمان دو امپراطوری بزرگ جهان را تحت سلطه ی خود درآورد و این مهم محقق نشد مگر به جهت این که حضرت از یک سو طبق فطرت پاک انسانها سخن گفتند، قدرت تعقل انسانها را به کار گرفته و وجدان آنها را بیدار ساختند  و از سوی دیگر پیامبر یک لحظه را برای رسیدن به این هدف بزرگ از دست نداد.

حجت الاسلام حسینیان تصریح کرد: بیداری و خواب نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)، مسجد و خانه، میدان جنگ، کوچه و بازار  و معاشرت های خانوادگی ایشان همه درس بود.

وی اظهار کرد: این ماه زمینه ساز تحقق وعده های بزرگ الهی است. آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) که منتقم خون حضرت سید الشهدا (علیه السلام) و تمام مظلومان جهان هستند در این ماه قرار گرفته که پرچم توحید در سرتا سر جهان را برافراشته و جهان را پر از عدل و داد خواهند کرد .

حسینیان خاطرنشان کرد: بشر فطرتا به دنبال عزت و بزرگی است و ماه ربیع، زمینه ساز تحقق این مهم است و حقیقتا اگر بشریت زیر سایه ی ولایت قرار گرفته و با جان و دل معارف قرآن کریم و آموزه های اهل بیت (علیهم السلام) را بپذیرد، عزت و عظمت واقعی خواهد یافت.

 

ارسال نظرات