خبرهای داغ:
خطیب جمعه گلپایگان گفت:مسئولین ما باید توجه داشته باشند که ملت ما در برابر همه سختی ها و فشارها خواهند ایستاد و داغ مذاکره مجدد را به دل دشمنان خواهند گذاشت.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۹۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری  بسيج به نقل از بیان نيوز،حجت الاسلام کرامتی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان که در مصلای این شهر برگزار گردید ضمن توصیه به تقوای الهی و تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت : ماه ربیع ماه پر برکتی است و بخاطر آثار و برکات این ماه و آغاز هجرت نبی اسلام به کسی که بشارت ربیع را دهد وعده بهشت داده شده است.

وی با عنوان اینکه هجرت نبی اسلام منشا تحولات بسیار مهم و شگرفی در تاریخ شد و اثرات مهم و برگشت ناپذیری در تاریخ برجای گذاشت اذعان داشت : به دلیل اهمیت، این هجرت برای مسلمانان مبدا تاریخ اسلام قرار گرفت.

خطيب جمعه گلپايگان، بیان داشت : بعثت پیامبر بعد از ۱۳ سال تلاش، تبلیغ، مجاهدت های خستگی ناپذیر ، تحمل رنج و آزارهای سخت و سنگین ، محاصره های اقتصادی ، به دلیل توطئه مشرکان عنود، سرسخت و کینه توز که بنا داشتند پیامبر را به شهادت برسانند صورت گرفت و ماندگار شد.

وی یادآورشد: پیامبر اسلام اولین کسی بود که تاریخ اسلام و مسلمین را مبدأ هجرت قرار داد و در زمان خلیفه دوم امیرالمومنین این پیشنهاد را دادند و خلیفه دوم قبول کرد.

وی با طرح این سوال که چرا مبدأ تاریخ اسلام عوض شد ابراز داشت : پیامبر بعد از هجرت و استقرار در مدینه موفق به تشکیل حکومت مستقل با مدیریت الهی شدند .

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه باید عالم به امر الهی اداره شود و خدای متعال حکومت کند گفت : هیچ کس حق حکومت بر احدی ندارد و این جزو مبانی اعتقادی ماست که همه انسان ها آزاد آفریده و خلق شده اند و هیچ کس بر دیگری ولایت ندارد .

وی ادامه داد : باید ولایت و حکومت الهی تشکیل و دستورات الهی ، احکام دین ، معارف اسلام ،کلمات وحی قران کریم پیاده شود و شرط آن تشکیل حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی خاطر نشان کرد : اگر پیامبر تشکیل حکومت نمی دادند، قدرت سیاسی و اجتماعی پیدا نمی کردند و نمی توانستند آن تمدن عظیم را بگذارند ، علت اینکه در زمان غیبت امام عصر روی مسئله ولایت فقیه و تشکیل حکومت اصرار می شود همین دلیل مهم است.

خطیب جمعه گلپایگان با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی۱۳ آبان تصریح کرد : در راهپیمایی۱۳ آبان امسال نسبت به سال های گذشته حضور مردم چشمگیر ومتفاوت و بی نظیر بوده است.

وی اضافه کرد : راهپیمایی ۱۳ آبان معمولا به صورت دانش آموزی و دانشجویی برگزار می شده است اما امروز حضور میلیونی مردم در شهرها و استان های مختلف در کنار دانش آموزان و دانشجویان و مسئولین به بهترین شکل برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کرامتی خاطر نشان کرد: این حضور در روز ۱۳ آبان که روز تشدید تحریم های آمریکا علیه ملت ایران بود و آمریکا این روز را برای افزایش تحریم و فشار بر ملت ایران تعیین کرده بود پیام های زیادی داشت.

وي اظهار داشت : اولین پیام این راهپیمایی عظیم استقامت ، ایستادگی در برابر فشارهای استکبار جهانی بود که ملت در عرصه های مختلف، این پیام را به اثبات رساندند.

ايشان ادامه داد : مسئولین ما باید توجه داشته باشند که ملت ما در برابر همه سختی ها و فشارها خواهند ایستاد و زیر بار این فشارها خم نخواهند شد و دستانشان را مقابل آمریکا و استکبار جهانی به علامت تسلیم بلند نخواهند کرد بلکه داغ مذاکره مجدد را به دل دشمنان خواهند گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی بیان داشت : پیام دیگر راهپیمایی۱۳ آبان پیام تنفر و انزجار نسبت به سیاست های یک جانبه آمریکاست .

وی با بیان اینکه این انزجار و تنفر فراگیر و جهانی و بین المللی شده است گفت : این همان چیزی بود که امام خمینی(ره)  خواستار آن بودند و این همان صدور انقلاب بود که امام خمینی(ره) نوید دادند.

وی اضافه کرد: نکته دیگر تدبیر و امید به آینده روشن و درخشان و تدبیر نسبت به اداره جامعه به نحوی که مقام معظم رهبری در سند ۵۰ ساله ای که ابلاغ کردند درست در روزی که دشمن تلاش می کند ملت ما را مایوس کند و چنین وانمود کند که انقلاب اسلامی۴۰ ساله نخواهد شد .

حجت الاسلام و المسلمین کرامتی در خاتمه بااشاره به اینکه مقام معظم رهبری در همین ایام، سند ۵۰ ساله پیشرفت ایران اسلامی را ابلاغ کردند، اذعان داشت : این پیام امید و مدیریت و ولایت و پیام امید نسبت به اینده درخشان است.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

ارسال نظرات
پر بیننده ها