مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: همه پیروزی‌ها و خوبی‌ها به عنوان معروفات در جامعه نمود بیشتری تا منکرات داشته و دارد.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۴۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که فرهنگ وقف برخواسته از متن قرآن است گفت: وقف فرهنگی عملی است که برخواسته از آیات قرآنی بوده و به عنوان یک معروف در جامعه امروزی مورد احترام است.

حجت الاسلام مؤمنی مقدم با اشاره این مطلب که وقف عملی نیک برخواسته از معروفات است ادامه داد: واقف با اعمال خیر و نیات نیک خود در راستای معرفی معروفات در جامعه گام بر می‌دارد که وقف کردن خود معروفی است که در جامعه نهادینه و برای نسل‌های آینده نیز ماندگار خواهد ماند.

وی بیان کرد: در واقع  واقف با وقف مال، یا ملک و یا بخشی از دارایی خود نام و یادش را ماندگار می‌کند چرا که فرهنگ وقف به عنوان یک معروف همواره در میان مسلمانان وجود داشته و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر این مطلب که وقف در جامعه اسلامی دارای معانی و کاربرد‌های بسیار وسیع و گسترده‌ای است، تاکید کرد: در طول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود که همه پیروزی‌ها و خوبی‌ها به عنوان معروفات در جامعه نمود بیشتری تا منکرات داشته و دارد.

این مسئول با اشاره به جایگاه وقف در جامعه اسلامی ادامه داد: بنابر آیات و روایات قرآنی در فرهنگ اسلامی وقف معروف ماندگاری است که خدمات را بیان می‌کند و اگر توجه به این مهم در جامعه و در بین مسلمانان بیشتر مشاهده می‌شود به دلیل تأکید اسلام و قرآن بر این مسأله است.
ارسال نظرات