معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان:
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: وقف مشارکتی موجب ترویج وقف همگانی می‌شود قدم اول را مردم در جهت وقف بر می‌دارند و سود آن را نیز خود مردم می‌برند.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۴۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

حجت الاسلام محسن اشرفیان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: دهه وقف امسال از ۱۵ آبان ماه شروع و تا ۲۵  ادامه خواهد داشت که بیش از ۸۶ برنامه را در دهه وقف در استان در قالب برنامه‌های فرهنگی، صنفی و دیداری خواهیم داشت.

وی افزود:این ایام بهترین فرصت است تا خدمات و برکات وقف در جامعه ترویج داده شود و نباید به موضوع وقف به عنوان مسئله‌ای اداری نگاه شود چرا که این امر موجب می‌شود وقف محصور شود.

اشرفیان بیان کرد: خدمات رسانی در مساجد، تکایا، و بقاع متبرکه استان، در مکان‌های وقفی انجام می‌شود و این امر نشان از خدمات رسانی گسترده وقف است لذا با همه این خدمات رویکرد ما یک رویکرد مساعدتی است و با دید اقتصادی به مسئله نگاه نمی‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: وقف مشارکتی موجب ترویج وقف همگانی می‌شود قدم اول را مردم در جهت وقف بر می‌دارند و سود آن را نیز خود مردم می‌برند بنابراین ما معتقد هستیم در اجرای عدالت اجتماعی این وقف است که می‌تواند اثرگذار باشد، استان سیستان و بلوچستان استانی مذهبی است و در سال جاری ۸۴ وقفی داشته ایم سیستم اوقاف یک سیستم برنامه محور است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری نشست‌های صنفی تخصصی، همایش یاوران وقف، تبلیغات و اطلاع رسانی و ایجاد وقف‌های جدید از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دهه وقف است که در سطح استان برگزار می‌شود.
ارسال نظرات