رئیس اداره اوقاف شهرستان زاهدان:

وقف معروفی است چون چشمه ای زاینده که افراد را سیراب می کند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان گفت: ضرورت آگاهی بخشی از کارکردهای واقف در جامعه باید یادآوری شود چرا که وقف یک معروف و شجره همیشه جاری است که به عنوان باقیات و الصالحات تا ابد ماندگار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۳۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
حجت الاسلام هاشم رعنایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: سنت حسنه وقف باید به عنوان ترویج معروفات و نهی از منکرات در راستای نیاز‌های روز جامعه باشد و توسعه یابد.

وی افزود: وقف امتداد عمر انسان‌ها است و واقف با انجام این سنت نیک عمر خود را طولانی می‌کند.

رعنایی با اشاره به ارزش‌ها و فضیلت وقف به عنوان یک میراث جاودان و ماندگار اظهار داشت: ضرورت آگاهی بخشی از کارکرد‌های واقف در جامعه باید یادآوری شود چرا که وقف یک معروف و شجره همیشه جاری است که به عنوان باقیات و الصالحات تا ابد ماندگار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان ادامه داد: وقف که در واقع معروفات و تمام هزینه‌ها را در خود جای داده است مانند چشمه‌ای زاینده برای سیراب کردن همه نیازمندی‌های اجتماعی و فرهنگی است و هر چه وقف روزبه روز توسعه و ترویج یابد این چشمه جوشان‌تر و برکات آن بر جامعه بیشتر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به وقف مشارکتی تصریح کرد: وقف مشارکتی وقفی است که موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می‌شود، به عبارتی واقفان با هر تعداد و با هر سرمایه می‌توانند در وقف مذکور مشارکت کنند.

حجت الاسلام رعنایی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم وقف مشارکتی گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است و افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در کار نیک مشارکت داشته باشند و صرفاً منابع مالی زیاد ملاکی برای کمک رسانی نیست.
ارسال نظرات