حجت‌‌الاسلام حمید رسایی در همایش استکبار ستیزی و نقش جنبش دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی را امام خمینی (ره) انقلاب دوم نامیدند که موجب کشمکش‌هایی بین ایران و آمریکا شد و این موضوع موجب قطع شدن رابطه دو کشور شد.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۰۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛  نماینده مردم تهران در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی افزود: در طی 40 سال گذشته وقتی گذشته را مینگریم درمی یابیم که مسیر حرکت انقلاب در مسیر درستی بوده، اما این موضوع به معنی این نیست که خطا و اشتباهی وجود نداشته است اما نکته اینجاست که هدف ما از انقلاب چه بوده است؟

وی با بیان اینکه باید به هویت، دلیل و اهداف اولیه انقلاب توجه شود، گفت: آیا هویت نخست و اصلی انقلاب این بود که موجود زنده به فضا بفرستیم یا تولید انبوه جنگنده‌های نظامی داشته باشیم؟

رسایی با اشاره به پیشرفت‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: پیشرفت‌های نانو، پزشکی و سلول‌های بنیادی و هسته‌ای به برکت جوانان با انگیزه و تلاش‌های انجام شده، محقق شده است اما وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر حرکت های آزادی بخشانه مسئله استکبار ستیزی و نه گفتن به نظام سلطه می باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در سایه این نه گفتن‌ها پیشرفت کرده‌ایم گفت: اگر جایی پسرفت وجود دارد به جایی مربوط است که مسئولان و عناصر فعال در آن بخش به این امیدوارند که دیگران بیایند و کار ما را انجام دهند.

حمید رسایی یادآوری اینکه هیچ کس با اعتماد به نظام سلطه نتوانسته پیشرفت کند، اضافه کرد: اگر چه در طول 40 سال گذشته گاهی ما کسانی را انتخاب کرده‌ایم که به دشمنان اعتماد کرده‌اند و یا مسئولیت خود را به خوبی انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بهترین نوع شعار را مرگ بر آمریکا خدمت کردن به مردم می‌دانند و اگر کسی می‌خواهد نشان دهد که ضد استکباری است، باید خدمات‌رسانی بیشتری به مردم ارائه کند، افزود: استکبارستیزی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلام است.

حمید رسایی در ادامه به سرمایه های نظام سلطه در داخل ایران اشاره کرد و گفت: مهمترین سرمایه های نظام سلطه در داخل کشورهمین انقلابی های پشیمان هستند. کسانی که از گذشته انقلابی خویش پشیمان شده اند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مناسبت‌ها به ویژه در مسئله هسته‌ای، تعهدات ایران مشخص بود اما تعهدات طرف مقابل مشخص نشده بود، تصریح کرد: به عقیده من اصل برجام اعتماد به مسئولانی بود که از گذشته خود پشیمان بوده و اعتقادات قلبی نداشته و اعتمادی به وعده‌های قرآن ندارند.

نماینده سابق مردم تهران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طول این مدت به شکل‌های مختلف که آخرین آن برجام بود، استکبار مقابل نظام اسلامی قرار گرفته است، اظهار داشت: باید بدانیم که دشمنی بین ما با نظام سلطه ابدی است، چرا که هیچگاه حق و باطل یکجا جمع نمی‌شوند.

حجت الاسلام حمید رسایی در جمع بندی صحبت های خود خطاب به تشکل های دانشجویی تصریح کرد: مهمترین تکلیف تشکل های دانشجویی برافراشته نگه داشتن هویت اصلی انقلاب یعنی استکبار ستیزی است که در سایه آن خدمت به مردم محقق می شود.

ارسال نظرات