حجت الاسلام والمسلمین دکتر نورمحمدی، مهربانی بدون توقع و تواضع و فروتنی را از سایر صفات پیامبر اسلام دانست که موجب عزت ایشان نزد دیگران شد.
کد خبر: ۹۰۷۵۵۶۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه دراین مراسم با تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام در این ماه متولد شده اند که نبی مکر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام واسطه فیض پروردگار و راهنمای بشریت برای رسیدن به درجات عالی انسانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا نورمحمدی افزود: پیامبر اکرم طبق آیه شریفه قرآن کریم از جنس انسان ها به رسالت مبعوث شد و فرشته  ملک نبود و خداوند در معرفی ایشان به مردم از صفات و ویژگی های بشری که مختص انسان هاست استفاده کرد.

وی گفت: پروردگار برای معرفی پیامبر اسلام از جهات شخصی و قبیله ای سخن نگفته است، بلکه صفات و امتیازاتی را برشمرده که برای بشریت مفید است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی ویژگی های بارز نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم سختی امت برایش دشوار و گران بود و ایشان دلسوز مردم بودند و برای هدایت انسان ها حریص و پویا و جویا بودند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر نورمحمدی، افزود: اخلاق خوش یکی دیگر از صفات پیامبر اسلام بود که حتی در برابر بدرفتاری مردم در مسیر هدایت و دعوت آنها به توحید و خداپرستی، رنجیده خاطر نمی شد و نسبت به مؤمنین رئوف و مهربان و رحیم بودند.

وی، یکی از عوامل مؤثر در تأثیرگذاری سخن انسان بر دیگران را خیرخواهی و دلسوزی دانست و گفت: به همین دلیل مردم گرد پیامبر جمع می شدند.

دکتر نورمحمدی، مهربانی بدون توقع و تواضع و فروتنی را از سایر صفات پیامبر اسلام دانست که موجب عزت ایشان نزد دیگران شد.

وی، در پایان با توصیه به بهره برداری معنوی از ایام ربیع و مناسبت های مذهبی و میلاد نبی مکرم اسلام و ششمین اختر سپهر امامت و ولایت، گفت: باید سیره پیامبر و ائمه معصوم را سرمشق خویش در زندگی قرار دهیم.

ارسال نظرات