مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

وقف، راهکار رفع مشکلات فعلی جامعه/اداره اوقاف امین مردم در موقوفات است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی وقف را مطمئن ترین راه برای رفع مشکلات موجود در جامعه دانست.
کد خبر: ۹۰۷۵۵۱۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، حجت الاسلام علی مصائبی افزود: دامنه کارکرد موقوفات در سطح جامعه به گونه ای است که می تواند با همکاری و همراهی مردم در رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی، توسعه شهری، رفع محرومیت ها و حمایت از نیازمندان موثر باشد.
وی اضافه کرد: به همین منظور همه ما باید در زمینه ترویج فرهنگ وقف دست به دست هم دهیم و با تشویق و ترغیب عموم مردم به سنت حسنه وقف،گامی در نهادینه شدن آن در بین باورهای اعتقادی امروز مردممان برداریم.
حجت الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی موقوفات شاخص سطح کشور در امور علمی و پزشکی بیان کرد: مومنان علاقه مند به مشارکت در کارهای وقف، در صورت نداشتن تمکن مالی می توانند خدمات خود یا کمک های مالی را به صورت تجمیعی و مشارکتی صرف نیات خیراندیشانه کرده و باری از دوش مردم بردارند.
وی با تصریح بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه، امین واقفین کشور در اجرایی کردن نیات خیراندیشانه آنهاست، گفت: بر اساس شرع و نص صریح قانون اوقاف هیچ سندی از موقوفات به نام این سازمان ثبت نمی شود بلکه اوقاف متولی اجرایی کردن نیت واقفین بوده و سند به نام واقف ثبت می شود.
حجت الاسلام مصائبی افزود: چنانچه برخی از عزیزان هموطن در خصوص تولیت موقوفات خود علاقمند به انتصاب متولی دیگری هستند این امر مانعی نداشته و تنها تاکید ما بر قید کلمه وقف در وقف نامه یا وصیتشان است.
حجت الاسلام مصائبی همچنین تاکید کرد: واقفین باید مطلع باشند که اصل ملک وقفی قابل انتقال نیست اما منافع آن قابل انتقال است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امسال ۵۰ موقوفه جدید در شهر تبریز ثبت شده است و در سایه موقوفات خیراندیشان استانی تاکنون برای سه هزار دانش آموز لوازم مدرسه، ۶۰۰ کمک هزینه سفر زیارت اولی ها به مقصد مشهد، ۲۰۰ سفر کربلا برای زیارت اولی های عتبات، ۶۰ کمک هزینه ازدواج و جهیزیه، ۵۰ کمک هزینه درمان و دارو و دیگر امور خیر تهیه و تدارک شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار