فرمانده سپاه شهرستان مریوان، گفت: استکبار تا زمانی که در مقابل او تسلیم شویم و بجای دفاع و مقاومت سکوت اختیار کنیم و منفعلانه اقدام نماییم هم چنان به زیاده خواهی خود ادامه خواهد داد و تنها راه مقابله با استکبار و زورگویان عالم مقاومت، مبارزه و ایستادگی است.
کد خبر: ۹۰۷۵۵۰۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یادواره شهدای دانش آموز در مریوان با همت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات نشاط آموزش و پرورش و با حضور مسئولین شهرستان و فرمانده سپاه این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ شکیبا سلیمی با گرامیداشت یادوخاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور بخصوص شهدای دانش آموز مریوان، از حضور پرشور مردم مریوان در راهپیمایی ۱۳ آبان و استکبار ستیزی مردم ولایتمدار مریوان تقدیر و تشکر کرد.

وی در این یادواره گفت: سخن گفتن از شهید سخت است چرا که شهید خود را از قید و بندخواهش‌های نفسانی و تعلقات زمین گیر کننده انسانی رهانیده است و حق را بخوبی درک کرده است و برای مبارزه با ظلم، کفر و آگاه کردن دیگران از حق و حقیقت خود را به دامان سختی‌ها و خطر‌ها می‌سپارد و سرانجام در راه والاترین اهداف انسانی بالاترین سرمایه‌ی خویش یعنی جان خود را فدا می‌کند. در قرآن کریم بطور متعدد به کلمه "جاهدوا" جهاد کردن در راه خدا اشاره شده است؛ و خداوند وعده داده است که شهید بصورت مستقیم با خود خداوند معامله میکند و با اولین قطره خون شهید که بر زمین می‌افتد تمام گناهانش بخشیده می‌شود.

سلیمی بیان داشت: امروز ما دراین محفل نورانی میهمان شهدای دانش آموز هستیم تا این که اگر توفیقی حاصل شود بتوانیم از خوان بهشتی آن‌ها تحفه‌ای برداریم و بایستی شکر خداوند متعال را بجا آوریم که توفیق میمانی شهدا را به ما عنایت کرد.


وی افزود: دانش آموزان سرمایه‌های این مملکت هستند و باید راه و رسم زندگی و اهداف شهدا را به آن‌ها نشان دهیم. این روز‌ها بعضی‌ها شبه ایجاد می‌کنند و می‌گویند چرا مرگ بر آمریکا را تمام نمی‌کنید. ولی باید بدانیم آیا آمریکا از دشمنی باما دست برداشته است که ما از او دست بردارم. ما وظیفه داریم که روشنگری کنیم و جوانان امروز را از نیت شوم دشمن و توطئه‌های آن‌ها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و مردم ایران آگاه سازیم تا با بصیرت کامل در برابر تهدید‌های دشمنان ایستادگی نمایند.



سرهنگ شکیبا گفت: وظیفه ما در مقابل دشمن آیا تسلیم شدن است؟ آیا با تسلیم شدن، دشمن دست از سر ما بر می‌دارد. یک روز به بهانه هسته‌ای فشار می‌آورد و تحریم می‌کند روز بعد بخاطر حقوق بشر و روز دیگر ما را محور شرارت معرفی می‌کند. استکبار تا زمانی که در مقابل او تسلیم شویم و بجای دفاع و مقاومت سکوت اختیار کنیم و منفعلانه اقدام نماییم هم چنان به زیاده خواهی خود ادامه خواهد داد و تنها راه مقابله با استکبار و زورگویان عالم مقاومت، مبارزه و ایستادگی است.


فرمانده سپاه مریوان از معلمان و مربیان درخواست کرد که در مدارس بیشتر به موارد تربیتی بپردازند و دانش آموزان را در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن مقاوم سازند تا این که دشمنان این مرز بوم نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات