رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر با اشاره به اینکه عملیات کپه کاری در 4 حوزه اداره کل شهرستان های چالوس، کلاردشت، رامسر و بخش کجور انجام شده گفت: شهرستان چالوس با 190 هکتار بیشترین سطح این حوزه را شامل می شود.
کد خبر: ۹۰۷۵۴۹۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، کیوان وریج ‌کاظمی با بیان اینکه این اقدام بر اساس برنامه‌های اصلاحی و احیایی مراتع در 12 سامانه عرفی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین و هزینه شد ، اعتبار آن را 3 میلیارد و 70 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: 4 هزار کیلوگرم بذر مرتعی از گونه ‌های فستوکا ، آگروپایرون ، سکاله، اِسْپِرْس و یونجه استفاده شد.
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر با اشاره به اینکه عملیات کپه کاری در 4 حوزه اداره کل شهرستان های چالوس، کلاردشت، رامسر و بخش کجور انجام شده و شهرستان چالوس با 190 هکتار بیشترین سطح این حوزه را شامل می شود افزود: با به کار گیری 9 قرق بان در این مراتع می بایست 2 ماه بعد از کپه‌کاری و 2 ماه قبل از شروع فصل تعلیف ، از ورود دام به این مناطق جلوگیری شود .
کیوان وریج ‌کاظمی اعتبار لازم برای حفاظت و قرق 490 هکتار عرصه کپه‌کاری شده را حدود 640 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال‌ های اخیر، موجب کم شدن ذخایر و منابع آبی و نیز کاهش آبدهی چشمه‌ ها و نهرها شده است.
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر افزود: با هدف جبران بخشی از مشکلات کم‌ آبی، 106 آبشخور فلزی با اعتبار 48 میلیون تومان برای استفاده دامداران ساخته و تحویل شد.
حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر شامل 197 هزار هکتار مرتع بوده که از ارتفاع 2 هزار و 200 متر آغاز و تا بیش از 3 هزار و 500 متر از سطح دریا ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها