خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سپاه ناحیه همدان با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا گفت: این مراسم و یادواره‌ها زمانی اثرگذار خواهد بود که بتواند آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، ازدواج، اعتیاد و... را کاهش دهد.
کد خبر: ۹۰۷۵۳۹۴
|
۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

اثرگذاری یادواره‌های شهدا در کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یادواره شهدای کوی مزدقینه به همت حوزه شهیده سمیه بسیج سپاه ناحیه همدان در حسینیه زینبیه برگزار شد.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه همدان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هرکس در مسیر بندگی خدا گام بردارد شهید می‌شود.

صادق نظری با بیان اینکه اوج لطف خدا به بندگانش شهادت است، افزود: برای رسیدن به مقام شهادت انسان باید زمینه‌سازی کند، باید خود را بشناسیم و ضعف‌های خود را بر طرف کنیم تا به مقام تعالی روح دست یابیم مانند شهید «حججی» که زندگی و کارهایش برای خدا بود.

وی ادامه داد: او مرد اخلاص و اخلاق نیکو و بدون ریا بود؛ او خود را ساخته بود و با نفس خود مبارزه کرده بود و خدا هم مزدش را شهادت قرار داد.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: طبق آیه قرآن کسی که در راه خدا کشته شود نمرده و نزد خدا روزی می‌خورد؛ منظور از رزق آب و نان و ... نیست بلکه اثر و تاثیر شهید در زندگی اطرافیان و جامعه است، بنابراین او زنده است و به دیگران سود می‌رساند.

وی تصریح کرد: این مراسم و یادواره‌ها زمانی اثرگذار خواهد بود که بتواند آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، ازدواج، اعتیاد و... را کاهش دهد.

نظری خطاب به مادران و خواهران گفت: مادر خوب و نمونه باید مانند مادر شهدا باشد، باید دغدغه تربیت فرزند را داشته باشد و فرزندی تربیت کند که  برای جامعه مفید باشد.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، روستای مزدقینه 11 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات