خبرهای داغ:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه رسانه ملی در تولید محتوا من جمله سریال ها به دغدغه های مردم توجهی ندارد اظهار کرد: متاسفانه هنوز مدیران صدا و سیما به این باور نرسیده اند که رسانه ملی تنها ملی نیست بلکه فراملی و می تواند در جذب مخاطبان خارجی نیز نقش بسزایی داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۷۵۳۷۲
|
۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: شبکه های ماهواره ای برنامه ها و سریال های خود را با هدف جذب مخاطب و تاثیرگذاری بر افکار مخاطبان خارجی شاخصاً مخاطبان ایرانی تدوین می کنند ولی رسانه ملی توان تاثیرگذاری در مخاطبان خود را ندارد چون برنامه های قابل پخش رسانه ملی با واقعیت های زندگی مردم تفاوت های اساسی دارد.

وی حجم بالای پرسنل سازمان صدا و سیما را عامل اصلی از هم گسیختگی این سازمان دانست و بیان کرد: سازمان صدا و سیما برای رهایی از هم گسیختگی بایستی در ساختار و پرسنل خود تجدیدنظر کند.

سعیدی با تاکید بر اینکه پرداخت حجم عظیمی از بودجه رسانه ملی به پرسنل موجب کاهش تولید محتوای فاخر و کیفی این سازمان شده است گفت: رسانه ملی می تواند با کاهش هزینه ها و سرمایه گذاری در تولید آثار کیفی و برنامه هایی که بتواند دغدغه ها و واقعیت های جامعه را نشان دهد عملکرد مطلوبی داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان کرد: متاسفانه آن طور که شبکه های ماهواره ای برای مردم ما ذائقه سازی کرده اند، رسانه ملی ما نتوانسته است لذا انتظار می رود صدا و سیما در درک ذائقه نسل جوان جامعه کمی بیشتر برنامه ریزی و مخاطب شناسی کند.

سعیدی نداشتن خلاقیت و فاصله نویسندگان و کارگردانان با بطن جامعه را یکی دیگر از علل دوری محتوای بسیاری از سریال‌های تولیدی با دغدغه‌های مردم دانست.

ارسال نظرات