سردار نصیری از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسم سومین سالگرد علمدار جبهه فرهنگی گیلان شهید سید اسماعیل سیرت نیا که عصر امروز در مهدیه رشت برگزار شد ضمن بیان تسلیت شهادت امام رضا(ع) گفت:دشمن پس از دفاع مقدس در تمام جهات تلاش کرد که نسل های سوم و چهارم انقلاب را از نسل های اول و دوم جدا کنند اما شما ببینید در دهه نود این شهدای مدافع حرم ثابت کردند که دشمن در این هدف خود نیز با شکست مواجه شده است و امروز جغرافیای مقاومت با هنر شهدای مدافع حرم تغییر کرد.
کد خبر: ۹۰۷۵۳۵۴
|
۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار نصیری از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسم سومین سالگرد علمدار جبهه فرهنگی گیلان شهید سید اسماعیل سیرت نیا که عصر امروز در مهدیه رشت برگزار شد ضمن بیان تسلیت شهادت امام رضا(ع) گفت: بسیار لازم است بدانیم که اساس انقلاب اسلامی چه بود که توانست شهدایی را برای ملت به ارمغان بیاورد تا بتوانند حماسه هایی بی نظیر را به وجود بیاورند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی اظهار کرد: در قرن معاصر انقلاب های مهمی در سطح دنیا ایجاد شد که تنها فقط انقلاب اسلامی ایران منشا تحول گردید چون انقلاب ایران برگرفته از اسلام و عترت بود و مکتب عاشورا به عنوان یکی از الگو های موفق برای پیروزی انقلاب توسط امام خمینی(ره) مطرح شد و بنابراین محتوای نابی که در انقلاب اسلامی عرضه شد مسبب تحولات عمیق در جهان گردید.
وی در رابطه با اهداف امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام راحل ما برای این حرکت بزرگ سه هدف را مدنظر داشتند که اولین هدف برچیدن رژیم وابسته پهلوی و استقرار حکمت اسلامی بود و دومین هدف ارائه این الگو و صدور انقلاب به کشورهای مجاور بود و نهایتا هدف سوم پس از استقرار حکومت اسلامی این بود تا مقدمات حکومت جهانی مهدی موعود (عج) فراهم گردد.
سردار نصیری با اشاره به برنامه های ایالات متحده برای ایران تصریح کرد: آمریکاییها پس از دوره ای که از منابع کشور ما به صورت ویژه استفاده می کردند برای آینده برنامه ریزی کرده بودند اما تفکر امام راحل ما بر مبنای تفکر عاشورا آمریکائیها را از کشور بیرون کرد و نظام سلطه با تحریک رژیم بعث عراق مقدمات جنگ هشت ساله را فراهم کرد و مکتب عاشورا و رهبری امام خمینی(ره) سبب ایجاد حماسه هایی چشمگیر گردید و به دنیا ثابت کرد که نمی توانند به کشور ما تجاوز بکنند لذا هر آنچه که در دفاع مقدس به وقوع پیوست زیبا بود چرا که هشت سال دفاع مقدس ما درس ایستادگی و مقاومت به جهانیان داد.
وی تاکید کرد: پس از پایان جنگ بسیاری از کشور ها که توان رویارویی با نظام اسلامی متوجه شدند با هنر مقاومت و تفکر امام خمینی(ره) قدرتی را به وجود آورد که توانست در مقابل نظام سلطه با افتخار ایستادگی کند لذا دشمن بعد از دفاع مقدس راهبرد خود را تغییر داد.
سردار نصیری با اشاره به شهدای مدافع حرم متذکر شد: دشمن پس از دفاع مقدس در تمام جهات تلاش کرد که نسل های سوم و چهارم انقلاب را از نسل های اول و دوم جدا کنند اما شما ببینید در دهه نود این شهدای مدافع حرم ثابت کردند که دشمن در این هدف خود نیز با شکست مواجه شده است و امروز جغرافیای مقاومت با هنر شهدای مدافع حرم تغییر کرد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه بیان داشت: شهدای مدافع حرم تفکر امام(ره) را درک کردند و حضرت آقا فرمود که دشمن در جنگ نرم هم شکست خورد.
وی با اشاره به شناخت خود از شهید سیرت نیا افزود: بنده این شهید را از سال ۷۴ می شناسم و از زمانی که سید وارد لشگر محمدرسول الله (ص) شد می دیدم که شهید سیرت نیا دغدغه انقلاب اسلامی داشت و با دعوت این شهید بنده دو بار به استان گیلان آمدم و امروز هم روزی ما این بود که در مجلس این شهید دعوت باشیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دشمن در حال حاضر با استفاده از فشار اقتصادی سعی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی دارد البته دشمن در حوزه جنگ روانی درصدد تخریب روحیه ملت دارد و ما باید هوشیار باشیم البته امروز آمریکائیها وضعیتی بسیار شکننده دارند و بنا بر اعتراف نشریات خودشان آمریکائیها در حال خروج جنگ افزار نظامی خود از منطقه هستند و پیام شهدا به ملت این است که روحیه مقاومت و پیشرفت را حفظ کنید تا مقدمات ظهور امام عصر(عج) فراهم شود.

در پایان این مراسم تابلو فرشی منقش به تصویر شهید سید اسماعیل سیرت نیا به پدر این شهید بزرگوار اهدا گردید.

جغرافیای مقاومت با هنر شهدای مدافع حرم تغییر کرد/شهید سیرت نیا دغدغه انقلاب اسلامی داشت

انتهای پیام

ارسال نظرات