امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه جهان اسلام امروزه نیازمند وحدت و انسجام است، گفت: برقراری وحدت در جامعه اسلامی از اهداف مهم پیامبر اکرم (ص) بود.
کد خبر: ۹۰۷۵۲۹۳
|
۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، ضمن عرض تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به اینکه رشد انسان در پیروی از رسول خدا و اهل‌بیت (ع) محقق می‌شود، گفت: در فرهنگ شیعه اصل بر شایسته‌سالاری نهادینه شده است و لذا رهبرانی که مکتب شیعه به‌عنوان پیشرو خود انتخاب می‌کند، بایستی از افرادی باشند که هیچ نقطه‌ضعفی در زندگی آن‌ها وجود نداشته باشد.

وی افزود: درواقع رهبر‌های شیعه بایستی از علم برتر، مصونیت، شجاعت و سیاست بیشتری برخوردار باشند که در واقع هیچ مذهب و مرامی بر این اساس نهادینه نشده؛ لذا مشخص و مبرهن است که این اصل فقط مختص به مکتب شیعه است و بر همین اساس مکتب شیعه همواره پیوسته دچار چالش شده است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با تأکید بر اینکه رهبران شیعه نه‌تنها در مکتب شیعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند؛ بلکه سرسخت‌ترین دشمنان شیعه نیز اقرار به فضائل و مراتب شیعه می‌شوند که این نگاه در هیچ مکتب و مرامی دیده نشده است، خاطرنشان کرد: کلماتی از بزرگان مذاهب شیعه وجود دارد که در جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ مکتب شیعه برخوردار است که این یکی از امتیازات فرهنگ تشیع محسوب می‌شود.

مدرسی بیان داشت: در تاریخ صدر اسلام انحرافات فکری و عملی دیده می‌شود که باعث شده تا مسیر دینی بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) متفاوت شود که این تفاوت مسیر، باعث تفرقه و نفاق جامعه دینی شده است.

وی، یکی از مسئولیت‌های مهم طرفداران و علاقه‌مندان به فرهنگ امام و انقلاب را جلوگیری از انحرافات فکری و عملی در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر بایستی انحرافات فکری مانند جدایی دین از سیاست و انحرافات عملی مانند اشرافی‌گری در جامعه بیش از بیش کاهش یابد؛ چراکه همگان بایستی در راه و مسیر پیامبر اکرم (ص) حرکت کنیم و نبایستی از این راه غافل شویم.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در پایان با تأکید بر اینکه برقراری وحدت در جامعه اسلامی از اهداف مهم پیامبر اکرم (ص) بود، تصریح کرد: امروزه نیز جهان اسلام، نیازمند انسجام در برابر مستکبرین و ایادی کفر است؛ لذا امیدواریم که با اتحاد و انسجام در دنیای اسلام، بتوانیم ارادت خود را به نبی مکرم اسلام ادا کنیم و ابهت اسلامی را برای همگان بیش از بیش به نمایش بگذاریم.
ارسال نظرات