مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج)
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: امام رضا (ع) از برجسته‌ترین مطرح‌کنندگان امر «ولایت» بودند و امروز همه موظف به ادای تکلیف در اطاعت از ولایت‌فقیه هستیم.
کد خبر: ۹۰۷۵۱۷۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه آیین سینه‌زنی نیروهای مسلح استان سمنان، با اشاره به سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: خداوند متعال در تمام شئون به ما منت نهاده است؛ منت جایی است که نعمت تمام شده باشد و خداوند منان بر سر بندگانش منت نهاده و دو نعمت بزرگ را در کنار سایر نعمات به آن‌ها ارزانی داشته است.
وی تصریح کرد: هر چه خداوند به ما داده، منت است؛ ما چیزی از خود نداریم و همه وجود ما مملو از لطف الهی است.
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه نعمت وجود نورانی پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامت بر ما ارزانی داشته شده، افزود: این دو نعمت مضاف بر تمام نعمت‌های الهی به بندگان اختصاص یافته و خدای متعال با نعمت ولایت، مجموعه انعامش را بر ما تمام کرد.
حسینی‌دیباجی با اشاره به اینکه خداوند متعال فرموده است که آن دنیا هم از نعمت‌ها سؤال می‌کنم، تصریح کرد: مراد از سؤال کردن از نعمت نه این است که از بندگانش بپرسد مثلاً چند تن نان و چند هزار لیتر آب خوردند؛ بلکه مراد پرسش از قدردانی نعمتی نظیر ولایت است و آیا اینکه حقوق ولایت را رعایت کرده‌اید یا خیر؟
وی تأکید کرد: از رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) و نسبت به ولایت حقوقی بر گردن ماست؛ ولایت نعمت مهمی است. مراد از ولایت در عصر غیبت امام زمان (عج)، ولایت‌فقیه است و ما مقابل این ولایت مسؤول هستیم.
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: در صورتی اهل کوفه نیستیم که ولی‌فقیه زمان خود را یاری کنیم، فرمایشات او را مطیع باشیم و نسبت به او محبت داشته باشیم؛ چراکه محبت نسبت به ولایت‌فقیه به معنای محبت نسبت به امامان معصوم (ع) است.
حسینی‌دیباجی با اشاره به اینکه اطاعت از ولی‌فقیه زمان یعنی اطاعت از امام زمان (عج)، رسول‌الله (ص) و امامان معصوم (ع) تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) به اولی‌الامر در بخشی از فرمایشات گوهربار خود اشاره داشتند که مراد از اولی‌الامر به صدها دلیل، ولایت‌فقیه در زمان غیبت است.
وی با تأکید بر اینکه همه مکلف به ادای تکلیف هستیم، اضافه کرد: تکلیفمان را امروز باید از کسی بپرسیم که به تعبیر قرآن کریم، اهل ذکر باشد؛ امام فرمود مراد از ذکر، ما اهل‌بیت (ع) هستیم.
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: در زمان غیبت، دست ما به اهل‌بیت (ع) نمی‌رسد و کسی که پرچم حکومت اسلامی را امروز در دست گرفته، ولی‌فقیه زمان است و در چنین ایامی این آموزه‌ها را باید مورد توجه بیشتری قرار دهیم.
حسینی‌دیباجی با اشاره به اینکه ریزه‌خوار سفره اهل‌بیت (ع) به‌خصوص امام رضا (ع) سلطان کشورمان هستیم، تصریح کرد: هر چه داریم، از لطف و برکت امام رضا (ع) است و ایشان همه چیز ما محسوب می‌شوند؛ هر جا گرفتار شدیم، دست به دامان آن حضرت دراز می‌کنیم و ایشان هم عنایت می‌کنند.
وی بیان کرد: حدیثی از امام رضا (ع) وجود دارد که نشان می‌دهد ایشان از مهم‌ترین کسی بود که بحث ولایت را مطرح کردند و بر این مقوله تأکید داشتند.
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: آن حضرت در سفر نیشابور و در مسیر به سمت طوس (مشهد)، وقتی سر مبارک را از کجاوه بیرون آوردند، چهار هزار راوی حدیث آن زمان که نیشابور مرکز علم بود، همه کاغذ و قلم به دست از حضرت خواستند تا به آن‌ها به‌عنوان فرزند پیامبر گرامی اسلام (ص) نکته‌ای بگویند و نه به‌عنوان امام؛ اکثر آن‌ها اهل تسنن بودند و در این راستا، امام رضا (ع) موضوع ولایت را مطرح کردند.
حسینی‌دیباجی با تأکید بر اینکه کلمه «لا اله الا الله» دژ محکمی است و انسان را از هلاکت نجات می‌دهد، اظهار کرد: شرط قبولی توحید و قرار گرفتن در دژ محکم فلاحت و رستگاری، پذیرش ولایت و محبت و اطاعت از ولایت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها