رائفی پور گفت: شاهدیم که هم اکنون ۸۰ درصد نفت دنیا دست کشورهای شیعه است که این عنایت خداوند است ولی چرا از این نعمت ها به درستی نمی توانیم استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۰۷۵۱۴۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ علی‌اکبر رائفی‌پور سخنران و نظریه‌پرداز کشور در نشست بصیرتی که در مسجد ولایت شهرک الغدیر اراک برگزار شد گفت: وقتی از انقلاب صحبت می کنیم باید ببینیم این انقلاب از کجا به کجا رسیده است؟

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ظرفیت هایی در کشور به وجود آورد که اگر این ظرفیت ها در جای دیگر بود دنیا را دگرگون می کردند.

رائفی پور با اشاره به جنایت های آمریکا در منطقه و جهان افزود: آمریکا و اسرائیل جزء منفورترین کشورهای دنیا هستند، با یک بررسی مشخص است تمامی اقدامات آمریکا در مقابل بشریت و انسانیت است.

سخنران و نظریه‌پرداز کشور با اشاره به ضعف رسانه ها در معرفی انقلاب اسلامی عنوان کرد: متاسفانه در اطلاع رسانی نقاط قوت و ظرفیت های گسترده انقلاب اسلامی ضعیف هستیم و کار رسانه ای مطلوبی در این بخش انجام ندادیم.

وی با اشاره به نفوذ گسترده انگلیس و آمریکا در ارتش قبل از انقلاب در ایران گفت: ارتش رضاخان یک ارتش ضعیف و بی اختیار بود که بخشی از مدیریت آن توسط سازمان های جاسوسی مدیریت می شد، همانطور که دزد ترین شاه ایران محمد رضا شاه بود که هنوز هم میبینیم نوه های آن در کاخ زندگی می کنند.

این سخنران و نظریه‌پرداز کشور با طرح سوالاتی در مورد راه درست انقلاب در این چهل ساله گفت: چقدر می توانیم حق را تشخیص دهیم؟ ملاک های حق چه چیزی هست؟ چه دلایلی باعث ماندگاری انقلاب اسلامی در این چهل سال شده است؟

رائفی پور با اشاره به ظلم هایی که بعد از رحلت پیامبر(ص) به اسلام شد افزود:بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) به دلیل ۲۵ سال خانه نشین کردن ولی به حق ایشان آن اسلامی که مد نظر پیامبر(ص) بود ادامه پیدا نکرد،اما هنوز همین ده درصد اسلام باقی مانده با جذابیت و قدرتی که داشت دنیا را گرفت.

این سخنران و نظریه‌پرداز کشور با اشاره به تأثر شگفت شکل گیری انقلاب عنوان کرد: در سال ۱۳۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام واقعی مدنظر پیامبر توسط بنیان گذار آن دوباره برگشت و اسلام شیعی زنده شد.

وی با اشاره به قدرت نفوذ انقلاب افزود: دشمنان اسلام با شکل گیری انقلاب اسلامی ترس زیادی داشتند و به همین دلیل در جنگ تحمیلی تمام قدرت ها از جمله آمریکا،شوروی،چین،ژاپن و تمام کشورهای عربی علیه ایران متحد شدند.

رائفی پور با اشاره به نداشتن تجهیزات ایران در هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: تجهیزاتی که عراق در جنگ تحمیلی داشت در پایان جنگ به دلیل حمایت های گسترده قدرت ها دو برابر شد ولی ایران دست خالی بود،وقتی از سلاح های شیمیایی استفاده کردند ایران چیزی برای دفاع نداشت.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای خرید تجهیزات نظامی وجود داشت توضیح داد: برای عملیات ولفجر هشت لباس غواصی به ما نفروختند و متأسفانه در داخل هم عده ای با کم کردن بودجه نظامی و سنگ اندازی ها در مدیریت جنگ تأثیر می گذاشتند،نمونه بارز آن خرید آمبولانس برای جنگ بود که با مخالفت وزیر وقت صنایع مواجه شد که از نفوذی های ماجرای انفجار نخست وزیری بودند و عامل مهم فرار کردن کشمیری از کشور شدند.

رائفی پور با اشاره به ظرفیت های گسترده انقلاب افزود: متاسفانه در این چهل سال فرصت نشده است انقلاب اسلامی حرف های خود را بزند و ظرفیت های گسترده و پنهان آن خود را نمایش دهند.

وی افزود: ده ها تن از سیاستمداران و اندیشمندان غربی و خصوصا آمریکایی از توان انقلاب اسلامی در حیرت اند،بارها اذعان کرده اند انقلاب اسلامی خطرناک ترین دشمن برای تمدن غرب است. برخی از آنها ظرفیت هایی از قبیل وسعت جمعیت،کیفیت نیروی انسانی،امکانات نظامی،منابع طبیعی،موقعیت جغرافیایی ممتاز را در دنیا تکرار نشدنی می دانند.

سخنران و نظریه‌پرداز کشور با اشاره به قدرت دفاعی کشور و اعتراف مقامات آمریکایی به این موضوع گفت: رئیس جمهور فعلی آمریکا چندین بار اعتراف کرده ایران قبل از من در دوازده دقیقه قادر به گرفتن کل منطقه بوده است،به راستی چه ویژگی در این کشور و انقلاب وجود دارد که دشمنان به صراحت از ناتوانایی در برابر آن سخن می گویند؟

رائفی پور افزود: شاهدیم که هم اکنون ۸۰ درصد نفت دنیا دست کشورهای شیعه است که این عنایت خداوند است ولی چرا از این نعمت ها به درستی نمی توانیم استفاده کنیم؟

پژوهشگر رسانه ادامه داد: فرصتی که در سوریه توسط مستشاران نظامی ایران ایجاد شد چرا سیاسیون به درستی نتوانستند از آنها استفاده کنند؟

رائفی پور با اشاره به ارتقاء تسلیحات نظامی در ارتش یمن گفت: به لطف خدا یمن به تولید فناوری موشک های نقطه زن رسیده است که این یک اراده الهی است.

وی افزود: موفقیت هایی که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است را باید ببینیم،دست خداوند را در حوادث بعد از انقلاب باید نگاه کنیم،خدای طبس ها،خدای خرمشهرها،خدایی که در هشت سال جنگ تحمیلی ما را در برابر ابر قدرت های دنیا پیروز کرد را باید ببینیم.

رائفی پور بیان داشت: انقلاب اسلامی کار خودش را کرده است ولی متاسفانه دولت ها نتوانستند از این فضا استفاده کنند، باید روحیه انقلابی و مدیریت جهادی در کشور برقرار باشد.

سخنران و نظریه‌پرداز کشور گفت: چرا سرنوشت کشور دست بانک ها افتاده است؟چرا برخی بانک ها به بنگاه داری و دلالی و حتی قاچاق و مبادلات کالا روی آورده اند؟

رائفی پور در پایان خاطر نشان کرد: عده ای در داخل می خواهند بگویند ۱۰۰ درصد مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم هاست و باید مذاکره کرد در صورتی که تنها ده درصد مشکلات به دلیل تحریم هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات