محمد فرخی
مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه قرچک مطرح کرد؛
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15 خرداد با بیان اینکه پیامبر اسلام چه کرد که اینگونه در جامعه اثر گذاشت، ابراز کرد: ایشان با استدلال مردم را مسلمان نکرد بلکه با خلق و خوی خوب آن ها را به سمت اسلام آورد.
کد خبر: ۹۰۷۵۱۴۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسین عبدالله پور مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک شب گذشته در جمع بسیجیان این شهرستان با یادآوری اینکه پیامبر اسلام در ابتدای رسالت خود برای دعوت مردم به سوی خدا تنهای تنها بود، گفت: در ابتدا فقط علی(ع) و خدیجه(س) بودند که ایمان آورده بودند.
وی ادامه داد: در زندگی پیامبر فراز و فرود زیادی را شاهد هستیم، روزی به او سنگ می زدند و حتی زباله روی سر ایشان می ریختند و یک روز از آب وضوی و از موی سر ایشان تبرک می جستند.
کارشناس دینی با بیان اینکه اسلام دین آگاهی و بصیرت است، افزود: پیامبر در اوج سقوط مردم، آنها را به اوج صعود رساند، شروع وحی به پیغمبر با علم و قلم بود.
وی با اشاره به کتابی در باب مقایسه قرآن و تورات و انجیل در علم روز، بیان کرد: در این کتاب، کتب آسمانی امروزی با علم روز مقایسه شده و در نتیجه آن آمده است که در سراسر قرآن خلاف علم روز نیافتم ولی در تورات و انجیل پر از خرافات مشاهده شد، این در حالی است که نویسنده این کتاب خود مسیحی است.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه 15 خرداد با بیان اینکه پیامبر اسلام چه کرد که اینگونه در جامعه اثر گذاشت، ابراز کرد: ایشان با استدلال مردم را مسلمان نکرد بلکه با خلق و خوی خوب آن ها را به سمت اسلام آورد.
وی با ابراز اینکه شناسایی شیوه ها و روش های تبلیغی پیامبر(ص) لازمه کار تربیتی امروز هست، از کادر سازی و فرد سازی، خلق عظیم و تشویق و تنبیه به عنوان سه روش مهم پیامبر در جذب مردم و دعوت به دین نام برد و مطرح کرد: مردم با کار فردی حضرت خاتم الأنبیا(ص) مؤمن شدند، امروز زمان کادرسازی و فردسازی است نه گروه سازی!
حجت الاسلام عبدالله پور با اشاره به حدیثی درباره اسماء پیامبر خاطر نشان کرد: محمد از آنست که پیامبر در زمین ستوده و احمد از آن روست که ایشان در آسمان ستوده شده است.
وی در پایان شیوه "بشیراً و نذیرا" را از مهمترین شیوه های تربیتی پیامبر عنوان کرد و افزود: شیوه های تربیتی آن حضرت چنان بود که مردم برای کار خیر و کسب علم شوق پیدا می کردند و حتی برای شهادت مسابقه می دادند./#

ارسال نظرات