خبرهای داغ:
در نشست شورای آموزش و پرورش شاهرود مطرح شد:

از نداشتن توفیق در نوسازی مدرسه‌ها تا ظرفیت آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ عمومی

در نشست شورای آموزش و پرورش شاهرود در خصوص توفیق نداشتن در نوسازی مدارس شهرستان تا استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ عمومی در جامعه مطالبی مطرح شد.
کد خبر: ۹۰۷۵۰۰۶
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در نشست شورای آموزش و پرورش شاهرود که با حضور اعضا در اتاق جلسات فرمانداری شاهرود برگزار شد، رئیس شورای آموزش و پرورش شاهرود اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند فرهنگ عمومی را در جامعه نهادینه کند آموزش و پرورش است.
حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی افزود: باید ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای اشاعه فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی شناخته شود.
محمد کرم محمدی نیز در این نشست با بیان اینکه بنا به قانون باید هرسال ۱۰ درصد مدارس نوسازی شود، اما توفیق زیادی در این باره نداشتیم افزود: استفاده از مدرسه نوساز و مجهز حق همه دانش آموزان است.
وی به بازآفرینی بافت‌های فرسوده هم اشاره کرد و گفت: در صورتی که مدارس قدیمی این مناطق با تغییر کاربری امکان استفاده دوباره داشته باشد، بهتر است به شهرداری واگذار شود.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز در ازای آن در مناطق پرجمعیت مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش بدهند ادامه داد: مدارسی که در همسایگی مساجد هستند دانش آموزان را تشویق به برپایی نماز جماعت در مسجد کنند.
فرماندار شاهرود افزود: از خیران، کانون بازنشستگان و تشکل‌های آموزش و پرورش هم در نشست شورای آموزش و پرورش برای مشارکت بیشتر دعوت شود.
مسوول دفتر نوسازی مدارس شاهرود در این نشست با بیان اینکه تعداد ۱۶ باب مدرسه تخریبی در این شهر وجود دارد، افزود: برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد.
روح الله حاج محمدی گفت: برای مقاوم سازی مدارس مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تخصیص گرفته شده که سه میلیارد بابت تجهیزات و هفت میلیارد ریال بابت سامانه‌های گرمایشی است که به مناقصه گذاشته می‌شود.
افلاطون حکیمی، عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز در این نشست اظهار کرد: تعداد ۵۶ طرح نوسازی در سطح استان وجود دارد که ۳۰ مورد از آن مشارکتی است.
وی افزود: با وجود تعداد ۲۸۰ دانش آموز ابتدایی در شهرک فدک شاهرود متاسفانه مدرسه ابتدایی برای تحصیل این دانش آموزان وجود ندارد.
مدیر مرکز آموزش از راه دور شاهرود نیز در این نشست گفت: از ابتدای تاسیس در مراکز پسرانه شاهرود ۲ هزارو ۶۰۴ تن و در مراکز دخترانه ۲ هزارو ۷۳۵ تن جذب دانش آموز داشتیم که تعدادی از آن‌ها هم اکنون در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند.
یازرلو افزود: از شورای آموزش و پرورش تقاضا داریم همه مدیران مدارس را موظف کنند در پایان هر سال تحصیلی اسامی و اطلاعات هر دانش آموز اخراجی یا انصراف از تحصیل را ارائه کنند تا جذب شوند.
وی ادامه داد: از دستگاه‌ها و ادارات شهرستان هم تقاضا داریم اسامی کارکنانی که خواهان ادامه تحصیل هستند، به آموزش و پرورش معرفی کنند.
کارشناس فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش شاهرود هم در این نشست گفت: بیش از ۶ سال است که سرانه مصرفی هنرستان‌ها پرداخت نمی‌شود.
امیر گوهری با بیان اینکه برای تهیه مواد مصرفی مانند الکترود، سیم و قطعات الکترونیکی با مشکل مواجه هستیم، افزود: از ادارات و سازمان‌های دولتی تقاضا داریم تجهیزات اسقاطی خود را در اختیار ما قرار دهند تا بخشی از مشکلات حل شود.
برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، ارائه دستاورد‌ها و بررسی مسایل و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در ارائه راهکار‌های جذب حداکثری دانش آموزان لازم التعلیم در این نشست بررسی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها