سخنران اعزامی از تهران در زاهدان گفت: رهبر معظم انقلاب همواره با دغدغه رفع مشکلات طبقه مستضعف با مهربانی و سعه صدر به مشکلات طبقه محرومان جامعه رسیدگی می کنند و این همان دلسوزی و مهربانی است که در استمرار اخلاق پیامبر گرامی اسلام(ص) است.
کد خبر: ۹۰۷۴۹۷۴
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مراسم عزاداری به مناسبت رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) در محل فاطمیه سپاه سلمان استان برگزار شد.

حجت الاسلام حسین جوشقانیان، سخنران اعزامی از تهران در خصوص سیره و سنّت و کمالات و فضایل حضرت ختمی مرتبت محمد رسول الله(ص) و جانشینی وی به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام جوشقانی گفت: هیچ پیغمبری در ترویج احکام الهی به اندازه حضرت محمد(ص) اذیت و شکنجه نشد، اما با وجود ناملایمات بسیار زیاد از جانب مردم، همیشه شکرگذار بود و در توسعه دین اسلام تلاش کردند.

وی افزود: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز در مقابل سختی‌ها و ناملایمات روزگار صبور و شکرگذار خداوند بودند و در مقابل مصائب مختلف تنها از خداوند یاری می‌خواستند و همواره رحمت خود را شامل حال مردم می‌کردند که نتیجه این صبر‌ها و شکرگذاری‌ها سرازیر شدن سیل عاشقان محمدی و حسینی در اربعین و محرم برای زیارت امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام جوشقانی تصریح کرد: تحمل این سختی‌ها موجب بقای اسلام ناب محمدی شده و همه ساله خیل عاشقان اباعبدالله حسین(ع) به دیدار آقا و سرورشان می‌شتابند و این به معنای اعتلای پرچم اسلام که حضرت محمد(ص) و اهل بیت (ع) برای آن سختی‌های فراوانی را تحمل کردند.

وی با بیان اینکه اسلام همگان را به احسان و نیکوکاری به یکدیگر دعوت کرده، گفت: اسلام دین تعقل و تفکر است نه تنها در خصوص نعمت‌ها و آیات الهی بلکه شکرگذاری در برابر نعمت‌ها و اطاعت از ولایت فقیه که باید نسبت به وجود این نعمت بزرگ شکرگذار باشیم.

حجت الاسلام جوشقانی اظهار کرد: وجود، ولی فقیه آگاه، اسلام شناس، مدیر و مدبر در راس نظام ایران، کشور را در مقابل سایر نظام‌های دنیا ممتاز کرده و جامعه را به سمت اسلام ناب محمدی و اسلامی که پیامبرآغاز کننده آن بودند و پرچم آن را برافراشتند، رهنمون می‌سازند.

سخنران اعزامی از تهران گفت: رهبر معظم انقلاب همواره با دغدغه رفع مشکلات طبقه مستضعف با مهربانی و سعه صدر به مشکلات طبقه محرومان جامعه رسیدگی می‌کنند و این همان دلسوزی و مهربانی است که در استمرار اخلاق پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

برگزاری مراسم معنوی، روضه خوانی و مرثیه سرایی و بیان ابعاد شخصیتی حضرت محمد پیامبر خوبی‌ها و مهربانی‌ها و در پایان پذیرایی از پاسداران و سربازان از دیگر بخش‌های مراسم عزاداری بود.
ارسال نظرات