خبرهای داغ:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: جشنواره هفته‌های قرآن و عترت با همکاری دفتر قرآن و عترت و معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در رشته‌های خوشنویسی و نقاشی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۷۴۷۶۶
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
رضا مهدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود بیان کرد: این جشنواره با هدف تقویت فضای معنوی و قرآنی، زمینه سازی درراستای انس و الفت بیشتر با قرآن کریم و سیره معصومین (ع)، الگو سازی هنرمندان برای سایر اقشار جامعه در فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.
وی افزور: برگزاری جشنواره خوشنویسی با محوریت قرآن و عترت و آیات و روایات معصومین (ع)، وبرگزاری جشنواره نقاشی برگرفته از سیره پیامبران و امامان معصوم (ع)، سبک زندگی اسلامی، ایثار و شهادت، فرهنگ عفاف و حجاب از موضوعات این جشنواره است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در ادامه با دعوت از تمامی هنرمندان و خوشنویسان و نقاشان جهت شرکت در جشنواره بیان کرد: هر هنرمند تنها در یک رشته هنری میتواند شرکت کند وآثار ارسالی عودت نخواهد شد.
مهدیان تصریح کرد: آثار برگزیده در گالری سیب مجتمع فرهنگی و هنری به صورت نمایشگاهی درمعرض دید عموم قرار خواهد گرفت و در پایان به ۶ نفر (۳ نفردرنقاشی و ۳ نفر درخوشنویسی) پس از داوری جوایزنقدی و لوح تقدیراهدا خواهد شد.
وی افزود: مدارک لازم جهت شرکت در جشنواره خوشنویسی (نسخ_ثلث_نستعلیق_ شکسته_شکسته نستعلیق) اندازه اثرحداقل A٣ و حداکثر ۵۰*۷۰ بدون قاب و در جشنواره نقاشی (آبرنگ_رنگ روغن_مداد رنگی_گواش_آکرلیک_آزاد و...) اندازه اثر حداکثر A٣ و حداقل ۶۰*۸۰ می‌باشد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در پایان گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره میتوانند اثرخود را به آدرس دبیرخانه به نشانی شاهرود، میدان کارگر، جنب فرمانداری، مجتمع فرهنگی و هنری مهر، انجمن هنر‌های تجسمی ارسال کنند.
یادآور می‌شود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا پایان وقت اداری ۹۷/۹/۲۸ بوده و مراسم اختتامیه متعاقبا اعلام میگردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها