خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در نشست فصلی ستاد مدیریت بحران این منطقه بر ضرورت آموزش شهروندی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۷۴۷۲۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 تهران فرهاد افشار در نشست فصلی مدیریت بحران که با موضوع مروری بر ماموریتهای محوله اعضای عمومی و تخصصی ستاد مدیریت بحران برگزار شد گفت: در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی در جامعه برای مقابله با حوادث،آموزش شهروندی و تعامل با شهروندان با استفاده از پتانسیل حوزه اجتماعی فرهنگی این منطقه و آموزش و پرورش میسر می شود.

افشار به استفاده از پتانسیل آموزش و پرورش به واسطه دارا بودن جمعیت هدف اشاره کرد و گفت: دستیابی به نتایج مطلوب در مقابله با حوادث ،مستلزم  استفاده از  دانش و اطلاعات علمی و کسب مهارتهای لازم از سوی سازمانهای ذیربط در زمان وقوع بحران است .

وی افزود: تعاملات درون و برون سازمانی اعضای ستاد مدیریت بحران برای تعیین تکلیف وظایف ،سهم و نقش خود و آمادگی برای پیش از حادثه ، مقابله با حادثه  و پس از آن حائز اهمیت است .

وی با اشاره به استفاده از ساختار کالبدی ری گفت: تمرکز جمعیت در قسمت هایی از شهر بالاست و علیرغم اینکه می تواند منشاء خطر در مواقع بحرانی باشد می توان از پتانسیل جمعیتی این مکانها با اجرای آموزش های شهروندی برای ارتقاء آگاهی آنان بهره جست.

افشار با اشاره به اینکه در ساختار مدیریت شهری پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری و کاهش خسارات و تداوم زندگی بشر از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: با استفاده از دانش فنی و دانش مدیریتی ، مدیران تمامی سازمانها و ارگانها موظف به ایمن سازی شهر در برابر حوادث هستند.

شهردار منطقه افزود: در پدافند غیر عامل با احصاء فضاهای زندگی ،رفتارهای انسانی و فرایندهای کاری و با اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با حوداث غیرمترقبه ، ارتقاء امنیت شهروندان و استفاده مناسب از امکانات شهری میسر می شود.

نشست فصلی مدیریت بحران با حضور شهردار ، دبیر ستاد مدیریت بحران و اعضای تخصصی و عمومی مدیریت بحران منطقه 20 برگزار شد.

ارسال نظرات