خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از طراحی و راه اندازی نرم افزار « راهنمای زائرین ری» با امکان دسترسی موقعیت مکانی، جستجو اماکن و موقعیت افراد گمشده همزمان با روز اربعین حسینی خبر داد .
کد خبر: ۹۰۷۴۷۲۵
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و تسهیل دسترسی به اماکن و امکانات مورد نیاز زائران و راهپیمایان پیاده روی اربعین حسینی، نرم افزار « راهنمای زائرین ری» با امکان نصب بر روی سیستم عامل های اندروید در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

افشار با بیان اینکه راه اندازی این نرم افزار گام دیگری در راستای تحقق سازمان الکترونیک و  استفاده از هوش مصنوعی در مجموعه مدیریت شهری است افزود: با نصب نرم افزار « راهنمای زائرین ری» بر روی تلفن های همراه، موقعیت مکانی هر کاربر بر روی نقشه مشخص و امکان جستجو و فاصله وی با نزدیکترین اماکن خدمات رسان نظیر مسجد،مدرسه، ایستگاه‌های اتوبوس،غرفه مادر و کودک،آتش نشانی،پزشک،غرفه های پسماند و فرهنگی،سرویس بهداشتی و ... فراهم می شود .

وی با بیان اینکه از دیگر امکانات این نرم افزار توانایی پیدا کردن گمشدگان است گفت: به کمک این اپلیکیشن و نصب آن روی تلفن همراه  عکس، نام و مشخصات گمشدگان توسط خادمین منطقه 20 ثبت می‌شود و  هر شهروندی که دسترسی به این نرم افزار دارد می تواند در لیست گمشدگان فرد مورد نظر را جستجو کند.

شهردار منطقه 20 افزود: در این نرم افزار در قالب مشارکت های شهروندی ؛ امکان برگزاری مسابقه شامل دل نوشته، توئیت و عکاسی برای زائران پیاده روی اربعین حسینی پیش بینی شده است.

افشار با اشاره به اینکه تمامی امکانات پیش‌بینی‌شده در این نرم افزار بسیار ساده و پرکاربرد است گفت: احادیث و آموزه‌های دینی نیز بخش دیگری از این نرم‌افزار است.

وی اظهار داشت: حجم این نرم‌افزار ۲ مگابایت است و فایل دانلود این نرم‌افزار از طریق کافه بازار https://cafebazaar.ir/app/ir.region20tehran.rozray/ و همچنین بر روی سایت اینترنتی شهرداری منطقه ۲۰ http://region20.tehran.ir  قرار گرفته و برای تمامی شهروندان قابل دسترس است.

 

ارسال نظرات