رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجرای طرح تاب آوری در ۵۰ درصد مدارس کهگیلویه وبویراحمداجتماعی آموزش و پرورش استان گفت: اجرای این طرح راهی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است ومشارکت والدین و مسئولان مدارس در زمینه اصلاح رفتار دانش آموزان، سدی در برابر آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۹۰۷۴۷۱۷
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
ابراهیم راستار با بیان اینکه این طرح برای دانش آموزان پایه‌های سوم تا ششم اجرا می‌شود افزود: شناسایی عوامل و فضا‌های مخاطره آمیز در درون و بیرون از مدرسه و انجام اقدام‌های لازم از راهکار‌های پیشگیری از گرایش به مواد مخدر است.
وی ادامه داد: شناسایی دانش آموزان در معرض خطر از دیگر راهکار‌های پیشگیری ازرفتار‌های پرخطراست که برای تحقق این امر طرح ماد (مشارکت اجتماعی دانش آموزان) در تمام شهرستان‌های استان در حال اجرا است.
راستار اضافه کرد: در این طرح پس از شناسایی دانش آموزان مشکل دار برای حمایت‌های روانی وعاطفی آنان با کمک دستگاه‌های متولی برنامه ریزی می‌شود.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان گفت: تغییر چشمگیر در الگوی خواب یا تغذیه نوجوان ازنشانه‌های هشدار دهنده‌ای است که اولیای مدارس و دانش آموزان باید به آن توجه کنند.
وی خشنونت در رفتار را از دیگر علائم هشدار دهنده بیان کرد و افزود: شناخت خطراتی که کودک و نوجوان را برای گرایش به مواد مخدر آماده می‌کند، گام نخست برای پیشگیری در این عرصه است.
ارسال نظرات