خبرگزاری بسیج: مسئول نظارت مرکز نگهداری و درمان و کاهش آسیبهای ماده 16 شفق گفت: 400 معتاد متجاهر کارتن خواب که به حکم قضایی دستگیر شده اند در مرکز شفق نگهداری و بازپروری می شوند که طول مدت متادون درمانی آنها بین 3 تا 6 ماه است.
کد خبر: ۹۰۷۴۷۰۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵

منصور گنجانی در حاشیه بازدید عبدالعظیم رضایی معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران و جمعی از مسئولان بهزیستی تهران و شهرستان ری از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی ماده 16 (شفق) در کهریزک افزود: بسیاری از این افراد با خانواده قطع ارتباط کرده اند که تلاش می کنیم برای پیشگیری از ورود آنها به چرخه مجدد اعتیاد با انجام کارهای روانشناسی آنها را به خانواده هایشان برگردانیم.

وی افزود: دو کارگاه خیاطی و مونتاژ کاری وسایل اسباب بازی در این مرکز راه اندازی کرده ایم تا این افراد حرفه ای یاد بگیرند و پس از اتمام دوره درمان بتوانند در جامعه وارد بازار کار شوند.

مدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب های ماده 16 شفق اظهار داشت: مهم ترین اصل برای پایدار ماندن بهبودی معتادان، حرفه آموزی است که در این ارتباط جلساتی   با مسئولان سازمان فنی و حرفه ای داشته ایم و مکان مورد نیاز برای آموزش مددجویان را تهیه کرده ایم و قرار است سه کارگاه دیگر راه اندازی شود و پس از آموزش مدرک فنی و حرفه ای به بهبود یافتگان اعطا خواهد شد.

وی در ارتباط با میانگین سنی و تحصیلات مددجویان ساکن در این مرکز اظهار داشت: در دوره های مختلف این موضوع متفاوت است، اما در حال حاضر10 درصد معتادان مرکز شفق تحصیل کرده هستند در دوره های قبل پزشک و تعدادی معتاد با تحصیلات کارشناسی داشته ایم البته عده ای هم به در ابتدای ثبت نام میزان تحصیلات خود را دیپلم اعلام کرده بودند که در طول دوره متوجه سطح تحصیلات آنها شده بودیم که علت ابتلای خود را مصرف تفریحی مواد اعلام کرده بودند.

همچنین میانگین سن معتادان بین 18 تا 55 سال است که بیشتر آنها سنین 25 تا 45 سال هستند و بیشترین دلیل گرایش آنها به اعتیاد بیکاری است.

 

ارسال نظرات