خبرگزاری بسیج: مدیر عامل انجمن مراکز بهبودی اقامتی استان تهران گفت: با وجود آماده سازی زیرساخت های لازم برای ایجاد کارگاه های آموزشی برای معتادان اما هیچ استقبالی از سوی سازمان فنی و حرفه ای صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۹۰۷۴۷۰۱
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

یوسف دولتی، در جریان بازدید عبدالعظیم رضایی معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران و جمعی از مسئولان بهزیستی تهران و شهرستان ری از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی ماده 16 (شفق) در کهریزک با انتقاد از سازمان فنی و حرفه ای اظهار داشت: مدت 6 ماه است که مکاتبات بسیاری با سازمان فنی و حرفه ای برای راه اندازی کارگاه آموزشی برای معتادان داشته ایم اما هنوز هیچ اقدامی از سوی این سازمان صورت نگرفته است.

یوسف دولتی، مهم ترین اصل برای پایدار ماندن بهبودی معتادان را حرفه آموزی دانست و گفت: با وجودی که جلسات بسیاری با مسئولان سازمان فنی و حرفه ای داشته ایم و مکان مورد نیاز برای آموزش مددجویان را جانمایی و آماده کرده ایم اما استقبالی از سوی سازمان نشده است. وی یکی از دلایل این موضوع را دور بودن این مرکز از مرکز شهر و قرار داشتن آن در جنوبی ترین نقطه تهران اعلام کرد و اظهار داشت: مدرس برای حضور در این مرکز خواستار حق ماموریت، برقراری سرویس و سایر امتیازات حقوقی است.

دولتی اذعان کرد: به دلیل نبود حمایت های اجتماعی و خانواده ها 90 درصد معتادان بهبود یافته دوباره به اعتیاد رو می آورند که برای جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی که منشاء آن اعتیاد است، باید عزم همگانی برای ایجاد اشتغال و پذیرش معتادان بهبود یافته صورت بگیرد.    

ارسال نظرات