نماینده مردم آمل در مجلس :

هر شرکتی که برای حفاظت از جنلگل‌های شمال آمده هیچ کاری نکرده است

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه هر شرکتی که برای حفاظت از جنلگل‌های شمال آمده هیچ کاری نکرده است، گفت:الان وقت فرصت‌سوزی و از دست دادن موقعیت‌ها نیست. نمی‌توان با آزمون و خطا کار را پیش برد.
کد خبر: ۹۰۷۴۶۷۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عزت الله یوسفیان ملا،در پاسخ به این سؤال که روز گذشته سازمان جنگل‌ها طی قرارداد ۱۰ ساله نگهداری جنگل‌های گیلان را به شرکت شفارود واگذار کرده است، جنابعالی این واگذاری را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: با کمال تاسف طی چند سال گذشته همه شرکت‌هایی که برای حفظ و نگهداری از این جنگل ها‌ آمدند هیچکدام کاری نکردند و این ظلم در حق مردم و در حق جنگل‌های شمال است.

یوسفیان ملا گفت: تاکنون 3 تا 4 شرکت با این شعار که ما درختان جدید می‌کاریم و هم جنگل را سبز می‌کنیم آمدند تا از جنگل‌های شمال مراقبت کنند، اما هیچ کدام کاری نکردند.

وی در پاسخ به این که آیا فکر می‌کنید شرکت شفارود که اخیرا به سازمان اتکا واگذار شده می‌تواند وضعیت جنگل را سامان ببخشد، گفت: نمی‌خواهم در این باره پیش داوری کنم اما دولت اگر نگهداری این جنگل‌ها را به شرکت شفارود واگذار کرده باید تعهدات و تضمین کار بگیرد و نظارت کامل داشته باشد. گذشته که نشان داده همه آنهایی که آمدند هیچ کاری نکردند.

وی‌ ادامه داد: الان وقت فرصت‌سوزی و از دست دادن موقعیت‌ها نیست. نمی‌توان با آزمون و خطا کار را پیش برد، جنگل یک موجود زنده است و هر اشتباهی که در آن رخ می‌دهد عواقب سرسام‌آوری را برای طبیعت و هم جامعه بر جای می‌گذارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون تنفس جنگل به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود گفت:  قانون تنفس جنگل که در مجلس تصویب شده میگوید مدت ۵ سال نباید هیچ گونه بهره‌برداری از جنگل‌های کشور انجام شود و اگر شرکتی که سازمان جنگل‌ها با آن  قرارداد بسته بخواهد بهره‌برداری انجام دهد نقض این قانون است.

یوسفیان ملا گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برداشت‌های بی‌رویه در جنگل‌ها همچنان ادامه دارد.

سازمان جنگل ها روز گذشته در قراردادی 10 ساله حفاظت از منابع طبیعی و توسعه زراعت چوب جنگل های منطقه تالش در استان گیلان را به شرکت شفارود بهره بردار چوب و تحت حمایت سازمان اتکا وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سپرد.

محمود شکری نماینده مردم تالش که روز گذشته هم در مراسم انعقاد این قرارداد حضور داشت پیش از این اعلام کرده بود ماموریت شرکت سهامی جنگل شفارود تامین چوب شرکت چوکا، چوب بری اسالم و شرکت های مشابه است افزود: این شرح وظیفه مشخص کننده آن است که در اساسنامه این شرکت، چیزی به عنوان کسب درآمد وصرفا افزایش سود حاصله از فروش چوب تعریف نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار