مدیر آستان قدس رضوی در گیلان از توزیع بیش از ۵۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان خبر داد و گفت: ۶۰۰ وام کمک هزینه جهیزیه ۳میلیون تومانی در اختیار زوج های جوانِ نیازمند قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۰۷۴۶۶۰
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه با توجه به عظمت و جایگاه معنوی مقام قدسی وجود امام رضا(ع) با تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب در حکم تولیت جدید آستان قدس باید در ۲ امر فرهنگی و خدمت رسانی به محرومین بیش از پیش در آستان قدس رضوی ورود کنیم، اظهار کرد: با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب زمینه خدمت گزاری و خادمی امام رضا(ع) در سراسر کشور فراگیر و فراهم می شود.

 

وی با بیان اینکه در رابطه با این هدف فرهنگی معرفتی و معنوی، تشکیلات و دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ها فراهم شده است، افزود: در ۴ حوزه خادم یاری، حمایت از مستضعفین، وقف و نذر و حوزه فرهنگی زمینه بهره مندی از برکات فرهنگی، معنوی و تبرکات و نذورات حرم رضوی(ع) فراهم گردید.

 

مدیر آستان قدس رضوی در گیلان با اشاره به ثبت نام بیش از ۲ هزار نفر از استان گیلان به عنوان خادم یار در سایت آستان قدس، گفت: حدود ۶۰۰ نفر از آنان مراحل گزینش را طی کردند و عده ای از آنان نیز به حرم مطهر مشرف گردیدند.

 

حجت الاسلام مهدوی شبکه خادم یاری امام رضا(ع) را برای استان گیلان دارای آثار مهم فرهنگی، اجتماعی و معنوی خواند و بیان کرد: این خواسته و غرض نائب امام زمان«عج» نیز در حکم تولیت آستان قدس رضوی هویدا است.

 

وی با اشاره به اینکه علاقمندان و ارادتمندان به امام رضا که تمایل دارند در حرم رضوی خادم شوند می توانند با ثبت نام در سایت آستان قدس با عنوان خادم یار در ۱۲۰ عرصه مختلف اعلام خدمت کنند، اذعان کرد: در طول سال هر خادم می تواند با هر عرصه خدمتی نذر کند و ۶ ساعت در هفته به عشق امام رضا در شغل و مهارت خود به نام امام رضا«ع» خادمی کند و هنگام سفر به مشهد با توجه به کد خادم یاری در صحن و سرای حضرت به عنوان خادم یار و خادم، خدمت گزاری کند.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه فرصت نائل شدن به مقام خادمی امام رضا(ع) فراهم شده و با تدبیر مقام معظم رهبری حریم رضوی سراسر ایران را فرا گرفته است گفت: این ها آثار فرهنگی، معنوی و اجتماعی بسیاری دارد.

 

** ویزیت رایگان پزشکان در رشت در راستای خادمی امام رضا(ع)

مدیر آستان قدس رضوی در گیلان با بیان اینکه در این رابطه بسیاری از پزشکان در رشت در برخی روزها ویزیت رایگان دارند، افزود: برخی پزشکان به مناطق محروم اعزام شده اند و همچنین با همت خیرین استان گیلان حدود ۴هزار بسته حمایتی سبد کالا به ارزش تقریبی ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان در مناسبت های مختلف تهیه و تحویل نیازمندان گردید.

 

** اختصاص وام ۳ میلیون تومانی کمک هزینه خرید جهزیه به زوج‌های جوان گیلانی

 

حجت الاسلام مهدوی از توزیع بیش از ۵۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان خبر داد و افزود: ۱۰۰ عدد کارت هدیه ۲ میلیون ریالی جهت اهدا به ایتام سادات، ۹۰عدد کارت هدیه ۵۰۰هزار تومانی در بین مزدوجین جوان و نیازمند و ۶۰۰ وام جهت کمک هزینه جهیزیه ۳میلیون تومانی در اختیار زوج های جوان و نیازمند گیلانی قرار می گیرد.

 

** کمک به ۱۰ گروه جهادی جهت مرمت و بازسازی مناطق محروم

وی در ادامه به ذبح ۲۵۰ رأس گوسفند جهت قربانی عقیقه، کمک ۵۰ میلیون تومانی به ۱۰ گروه جهادی جهت مرمت و بازسازی مناطق مختلف با کمک های نذورات و تبرکات آستان و مساعدت های بلا عوض به نیازمندان اشاره کرد و افزود: با همت مؤمنین و خیران ۱۳هزار زائر اولی علاقمند، محروم و نیازمند به مشهد مقدس اعزام شده اند.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه استان گیلان به جهت ارادت ویژه به امام رضا(ع) موقوفاتی نیز دارد، اذعان کرد: تلاش بر این است که ضمن احیای موقوفات به نذر و وقف مردم جهت دهی و هدفمندی داده شود تا زمانی که وقف برای امام رضا میشود خروجی آن برای محرومین باشد.

 

وی به برنامه های آستان در سطح استان به برگزاری سوگوای شب شهادت امام رضا(ع) خصوصا در دانشگاه گیلان، شعار معکم لا مع عدوکم به معنای همراه با امام در برابر دشمنان، برپایی شبهای شعر با موضوع شهادت امام رضا و توزیع بسته های ارزاق بین خانواده های نیازمند اشاره کرد و افزود: عیادت و اعطای کارت هدیه به بیماران محروم و نیازمند، شناسایی ایتام فقیر و نیازمند و اهدای کارت هدیه به آنها و برپایی ایستگاه های صلواتی در استان نیز از برنامه های آستان قدس رضوی است.

 

** اهدای ۵ هزار بسته تبرکی نمک و نبات بین زوار غیر ایرانی

مدیر آستان قدس رضوی در گیلان با بیان اینکه موکب اربعین در آستارا پذیرای زوار غیر ایرانی بوده و همچنین اهدای ۵ هزار بسته تبرکی نمک و نبات به زوار غیر ایرانی انجام شده است بیان کرد: هدف آستان قدس انجام هزینه کمتر و استفاده از نذورات و تبرکات برای انجام امورات است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به بخش امداد و مستضعفین در قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: تا سقف ۵۰میلیون تومان به طرح های با عنوان اشتغالزایی برای کسانی که در دهستان محروم سما در املش سبب احیا شوند اعطا می گردد.

همچنین مهدوی در پایان از همه خیرین و ارادتمندان اهل بیت خواستار کمک در حوزه فقرا و تکمیل کمک به محرومین در همه بخش ها شد و بیان کرد: آستان قدس بنا ندارد مانند کمیته امداد مددجو داشته باشد.

انتهای پیام

/8 دی

ارسال نظرات