مراسم یاد و خاطره شهدای دانش آموز باعنوان همکلاسی آسمانی در سمنان+ تصاویر

یاد و خاطره شهدای دانش آموز باعنوان همکلاسی آسمانی در راستای نقش دانش آموزان در دستاوردهای چهل سالگی انقلاب با حضور دختران دبیرستانهای شاهد دوره اول و دوم در سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۴۶۳۰
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مراسم یاد و خاطره شهدای دانش آموز باعنوان همکلاسی آسمانی، نقش دانش آموزان در دستاوردهای چهل سالگی انقلاب با حضور دختران دبیرستانهای شاهد دوره اول و دوم در سالن شهید مطهری سمنان برگزار گردید.
خلیلی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سمنان در جمع دختران شرکت کننده در مراسم یادواره شهدای دانش آموز گفت: شهدا همیشه ناظر اعمال ما هستند باید شهدا و راه شهدا را خوب بشناسیم،ما مدیدن شهدا هستیم و وظیفه ادامه خون شهدا برگردن ماست،امروز در خدمت جانبازان و خانواده شهدا هستیم که جای افتخاری بزرگی بر ماست،دیروز سنگرهای مقاومت و ایثار را در اختیار و پر داشتیم و امروز نیز سنگرهای علمی را در اختیار داریم.
این برنامه فرهنگی دارای بخشهای متنوع فرهنگی دکلمه و شعر خوانی کودکان ناشنوا همراه بود.
در این مراسم معنوی که با وجود جانبازان و ایثارگران جهاد و شهادت رنگ و بوی بسیار معنوی داشت، دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش در این مراسم معنوی یادواره ی شهدای دانش آموز گفت: بهترین ظرفیت در این روزگار ارتباط گرفتن با شهدا است،شهدای دانش آموز، مدافعین حرم شهدای هسته ای و سایر شهدای عزیز، جای بسی تقدیر و تشکر از خادمان شهدا که این مجلس و محفل را بر پا کردند،باید به خاطر داشته باشیم سرافرازی امروز ملت ما به واسطه ی درخشندگی شهدای ما در میدان نبرد است. شهدا درهای نور، برکت و عزت را بر روی این آب و خاک بر ما باز کردند، ما وام دار خون شهدا هستیم و افتخار امروز ما به رشادت و خون شهداست.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود:امروز در جنگ اقتصادی هستیم و‌ وظیفه ما توجه به درس و معنویت است، همچنین استفاده از کالای ایرانی و تولید داخل و مهارت آموزی باید در اولویت دستور کار و برنامه ما باشد و با خلاقیت میتوان رزمنده ی جبهه  اقتصادی باشیم ، ای دانش آموزان عزیز قطعا همه شما میتوانید در عرصه اقتصادی تاثیر گذار باشید رزمندگان عزیز در دفاع از این مرز و بوم صیادان خوبی بوده اند و درجنگ امروز شما باید معنویت را صید کنید و حوادث خوبی را رقم بزنید. جوانان دیروز کمال جویی را به حد اعلای خود رساندند ولی جوانان امروز در عرصه خلاقیت علمی باید تلاش و کوشش کنند.
ازویژگی های خاص این مراسم یادواره شهدای دانش آموزی وجود چهار جانباز دفاع مقدس بوده که بانام گروه قمربنی هاشم ازاستان قم در این مراسم حضور پیدا کرده و ضمن سخنرانی و بیان خاطرات از دوران دفاع مقدس و بیان سیره شهدا به مراسم شهدا رنگ و بوی خاصی دادند.
در پایان این مراسم معنوی از ایثارگران و خانواده هایشان به رسم ادب و احترام تجلیل شد.
در این مراسم معنوی گروه ناشنوایان نیز به زبان اشاره خود به اجرای سرود شهید گمنام خوش آمدی پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار