عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج از برجام،انزوای آمریکا را کلید زد،گفت: عقب نشینی آمریکا از صفر کردن صادرات نفت ایران، بیانگر شکست آمریکا و پیروزی اراده ملت سرافراز ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۷۴۶۲۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد انارکی محمدی گفت:به علت فضای روانی ایجاد شده از ماههای گذشته فشار واقعی تحریم ها بیش از پیش تخلیه شده و از این به بعد حداقل ثبات نسبی به اقتصاد کشور باز می گردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:خروج از برجام،انزوای آمریکا را کلید زد و عقب نشینی از صفر کردن صادرات نفت ایران، بیانگر شکست آمریکا و پیروزی اراده ملت سرافراز ایران اسلامی است.

با فرصت سازی از تحریم ها پیشرفت های خوبی کسب شده است​   

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:تحریم ها در طول دهه های گذشته ایران اسلامی را مقاوم کرده است و در برخی بخش ها ازجمله نظامی ،هسته ای ، نانو ،صنعت نفت و ...با فرصت سازی از تحریم ها پیشرفت های خوبی کسب شده است .

انارکی محمدی تصریح کرد:تحریم دلاری کشورمان باعث شده است که بسیاری از کشورها از جمله روسیه ، چین و ... ذخایر دلاری خود  را با طلا تعویض کنند و این زنگ خطری برای اقتصاد آمریکا ست که چند تریلیون دلار بدهی دارد.

وی گفت:ادامه اتکا آمریکا به خوی استکباری، رسوایی آمریکا را در پی داشته است و گاه در رای گیری های سازمان ملل ،تعداد طرف داران آمریکا از انگشتان دست تجاوز نمی کند.شکست تحریم نفتی و افزایش قیمت نفت،کاهش صادرات نفت را جبران می کند و درآمدهای نفتی مورد نیاز را تامین خواهد کرد . 

حمایت از تولید و افزایش صادرات غیرنفتی مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی​

انارکی محمدی تصریح کرد:حمایت از تولید و افزایش صادرات غیرنفتی مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند سطح آسیب پذیری اقتصاد کشور را کاهش داده و تهدید را به فرصت تبدیل کند. توجه به بخش خصوصی و استفاده از توان این بخش،ضمن کمک در دورزدن تحریم ها،افزایش صادرات غیر نفتی و ایجاد اشتغال را به ارمغان می آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی حربه چندین ساله استکبار است اما با مقاومت بی نظیر، این نیرنگ ها بی اثر شده است و این نوید بخش پیروزی حق بر باطل خواهد بود./

پیان پیام

 
ارسال نظرات