عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، می گوید: نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی در کشور علاوه براینکه باعث هدررفت سرمایه در کشور شده و به منافع ملی آسیب می زند، از سوی دیگر نارضایتی مردم را نیز در پی دارد.
کد خبر: ۹۰۷۴۶۲۱
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، اقبال محمدیان ، با اشاره به لزوم اولویت بندی پروژه های عمرانی نیمه تمام از سوی دولت، افزود: لازم است دولت نسبت به اولویت بندی پروژه های نیمه تمام در کشور اقدام کند تا کار در یک پروسه یک تا دوساله تمام شود.

اهمیت برون سپاری ها

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اهمیت برون سپاری پروژه ها، بیان کرد: برابر اصل 44 قانون اساسی و و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، توجه به بخش خصوصی و حمایت از این بخش به منظور سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی کاری است که دولت باید انجام دهد.

 اهتمام دولت در کاهش انحصارگری

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: دولت باید از انحصار خود در تکمیل پروژه ها بکاهد تا هر چه سریع تر تکلیف پروژه هایی که نیمه کاره رها شده اند، مشخص شود. به اعتقاد من باید کمیته ای متشکل از دولت، مجلس و وزارت راه و شهرسازی شکل بگیرد تا از این طریق بتوان راحت تر تصمیم گیری کرد.

دولت باید از انحصار خود در تکمیل پروژه ها بکاهد

نقش مطالبه مردم در احداث پروژه ها

محمدیان احساس نیاز به احداث پروژه های جدید را یکی از دلایلی برشمرد که به واسطه آن کلنگ زنی ها اتفاق می افتد و افزود: گاهی در منطقه ای نیاز به احداث یک پروژه احساس می شود و این نیاز همان مطالبه مردم است؛ ولی به دلیل پایین بودن اعتبارات پروژه ها نیمه تمام می مانند. این در حالی است که اگر دولت از تصدی گری خود بکاهد و با اعتماد به مردم، کار را به آنان واگذار کند مردم با در دست داشتن سرمایه می توانند موفق تر عمل کنند.

تسهیل در صدور مجوز به بخش خصوصی

این نماینده مردم در مجلس دهم، تسهیل در صدور مجوز به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری را از جمله حمایت های دولت در این عرصه دانست و یادآور شد: نباید به گونه ای باشد که بخش خصوصی علاقمند به همکاری به خاطر مشکلات ایجاد شده در مسیرش، عطای فعالیت اقتصادی را به لقایش ببخشد و در نیمه راه پشیمان شود.

 

 
حضور دکتر لاریجانی در مراسم افتتاح پروژه بلوار آیت الله العظمی بروجردی شهر قم


لزوم تفیض اختیار به مردم

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی در کشور علاوه براینکه باعث هدررفت سرمایه در کشور شده و به منافع ملی آسیب می زند، از سوی دیگر نارضایتی مردم را نیز در پی دارد. این در حال است که اگر به سمتی پیش برویم که اقتصاد را به دست مردم بسپاریم، قطعا هم آینده کشور روشن است و هم امیدواری برای مردم به وجود می آید و در نتیجه کاهش تصدی گری دولتی هم دقیقا برابر با قانون شکل خواهد گرفت.

گفتنی است پروژه تلمبه ذخیره سد سیمره که به منظور تولید برق برای کل کشور کلنگ زنی شد، پروژه سد میمه  که با هدف جمع آوری آب های مرزی کلنگ زنی شده اما تنها 50 درصد پروژه تکمیل شده و یا پروژه سامانه گرمسیری که کار هدایت آب های مرزی از کردستان، ایلام و دشت های مرزی را به عهده دارد از جمله پروژه های نیمه تمام مهم در کشور هستند.

ارسال نظرات