خبرهای داغ:
در حوزه بهره وری موقوفات ما در کل استان ۲ هزار و ۶۳۷ موقوفه داریم که از این تعداد ۶۰۳ متصرفی۱۶۴ موقوفه غیرمتصرفی و ۳ اشتراک التولیه و مابقی متعلق به اوقاف می باشد
کد خبر: ۹۰۷۴۶۰۸
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام مجیدی
مدیرکل اوقاف استان قزوین در جمع خبرنگاران در خصوص گرامیداشت هفته وقف و عملکرد موکب حضرت سیدالشهدا ضمن تسلیت رحلت حضرت محمد(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا(ع) با اشاره به تجمع سیزده آبان بیان کرد: سیزده ابان روز استکبار ستیزی بود هر اتفاقی در عالم به یک اسباب و عللی در جامعه شناخته میشود و یک نشانه هایی آن را به جهانیان معرفی می کند.

وی گفت: انقلاب ما به رهبری امام راحل و خون شهدا به جهان صادر شده شناخته نمیشود مگر به علل و عواملی که شامل پیشرفتهای علمی و نظامی و نشانه و مظهر استکبارستیزی صدور انقلاب به جهانیان سیزده ابان است و هرچه داریم به برکت همین استکبار ستیزی و‌مرگ بر امریکایی است که اگر نتیجه اش خودباوری باشد قطعا پیشرفت خواهیم‌کرد.

مدیرکل اوقاف استان قزوین اظهار کرد: از ۱۵ تا ۲۴ آبان ماه هفته وقف نامگذاری شده است. از ابتدای پیدایش جهان بسیاری به دلیل عدم اطلاع از دنیای باقی به دنبال ماندگاری در دنیای فانی هستند و یکی از مواردی که به عنوان اکسیر جاودانگی معرفی شده، وقف و صدقه جاریه است.

حجت الاسلام مجیدی عنوان‌کرد: ما به دنبال معرفی نشانه و آرم اوقاف نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که اوقاف یک بنگاه اقتصادی با رویکرد اجتماعی و دینی است.

وی با اشاره به برنامه های هفته وقف افزود: بالغ بر ۵۰ عنوان برنامه در این هفته اجرا می شود که شامل برنامه دیدار با امام جمعه روز شنبه، بازدید استاندار از اداره کل اوقاف و جلسه شورای اداری اوقاف، محفل انس با قرآن کریم با حضور حمیدشاکرنژاد وشعرخوانی صابر خراسانی، همایش همه واقف باشیم استانی در راستای تجلیل از اصحاب وقف، می باشد.

مدیرکل اوقاف استان قزوین ادامه داد: همچنین سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و غبار روبی بقعه آمنه خاتون، مراسم رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام رضا(ع) و امام‌حسن(ع) و رگزاری نشستهای تخصصی با روحانیون، پزشکان و غیره، افتتاح چندین پروژه در بقاع متبرکه، راه اندازی کاروان جهیزیه بیش از ۶۰ خانواده موقوفه، برپایی نمایشگاه در بقاع متبرکه، برگزاری همایش مادران و دختران، ساخت سه خانه عالم در شهرهای بویین زهرا، البرز و قزوین از دیگر برنامه های این اداره کل می باشد.

حجت الاسلام مجیدی ضمن اشاره به برنامه های این اداره کل در حوزه فرهنگی اضافه کرد: این ‌اداره ۲ موکب را راه اندازی کرده و اوقاف به دلیل توانایی های موجود از محل موقوفات که مقید به زمان‌و‌مکان نیستند و موقوف عتبات هستند ایجاد شد.

وی گفت: یک موکب در نجف اشرف که به طور شبانه روزی ۱۲ هزار پرس غذا توزیع می شد و شامل پذیرایی هایی جانبی هم بود. ابن موکب به مدت ۹ روز برپا بود و هشت نفر از روحانیون نیز فعالیت داشتند. بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در موکب نجف اشرف هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف استان قزوین بیان کرد: همچنین موکب کربلا بنام بی بی زبیده خاتون قزوین که علاوه بر پذیرایی اسکان نیز داشتند که قریب ۶۰۰ میلیون تومان با همکاری خیرین هزینه شد. امسال هزار بسته در قالب لوازم التحریر و البسه به دانش اموزان خانواده های کم بهره توزیع شد.

حجت الاسلام مجیدی اظهار کرد: سازمان اوقاف در کل کشور جشنواره وقف چشمه جاری را برگزار می کند که بخش انیمیشن این جشنواره به استان قزوین سپرده شده است.

وی افزود: در حوزه وقف جدید ده وقف جدید در حوزه قران، سیدالشهدا، خیرات و خانواده های بی بضاعت در قزوین، بویین زهرا و البرز بوده است. در حوزه بهره وری موقوفات ما در کل استان ۲ هزار و ۶۳۷ موقوفه داریم که از این تعداد ۶۰۳ متصرفی۱۶۴ موقوفه غیرمتصرفی و ۳ اشتراک التولیه و مابقی متعلق به اوقاف می باشد.

1010/\30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها