سخنران حرم مطهر رضوی:

اشتباه مسئولین به پای نظام و انقلاب نوشته نشود

سخنران حرم مطهر رضوی بیان داشت: مسئولان کشور و طلاب حوزه علمیه باید مراقب باشند در رفتار‌های فردی و اجتماعی اشتباه نکنند، چون کوچک‌ترین اشتباه به پای تمام نظام و انقلاب نوشته می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۴۵۶۵
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه شکوه ایثار حرم رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه مصیبت رحلت رسول الله (ص) به فرموده  امام علی (ع) اعظم المصائب است، اظهار کرد: سخن در فضایل و مناقب حضرت محمد (ص) بسیار است، اما آنچه در این مقام باید گفت: عظمت مصیبت خاتم الانبیاء (ص) است، زیرا با رحلت پیامبر (ص) ارتباط آسمانی و وحیانی زمین و زمینیان قطع شد و زمینیان از این موهبت الهی محروم شدند.

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: رسول گرامی اسلام(ص) در درگاه خالق هستی از جایگاه بسیار والایی برخوردار است، خدای متعال در قرآن ایشان را با عبارات مختلف و زیبا نام برده، به تعبیری می‌توان گفت که خدای متعال در وصف رسول الله (ص) در قرآن سنگ تمام گذاشته است.

وی با اشاره به آیه ۴۵ سوره احزاب عنوان کرد: خدای متعال در این آیه چند ویژگی پیامبر (ص) را نام برده که شامل «شاهد اعمال بودن»، «بشیر و نذیر بودن» و «دعوت به مسیر عبودیت» می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کلمه «شَاهِداً» در آیه ۴۵ سوره احزاب یعنی وجود مبارک پیغمبر (ص) با اوصاف و اخلاق زیبایش و ارائه برنامه‌های سازنده مکتوب در قرآن، گواه بر حقانیت مکتب آسمانی اسلام است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال پیامبر (ص) را «شاهد امت» نامیده است، شاهدی که در دنیا تحمل شهادت می‎کند و در آخرت ادای شهادت، ابراز کرد: «شاهد امت» یعنی اینکه ایشان حاضر و ناظر به افعال و اعمال امت است. همان‌طور که ما می‌گوییم ملائک ناظر و شاهد اعمال ما هستند، همیشه پیامبر (ص) نیز شاهد و ناظر بر اعمال امت است.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: پیامبر اسلام (ص) در این دنیا هم برای آخرت و نعمات بهشتی بشارت و هم در زمینه قیامت و عذاب اخروی نیز به مردم بیم دادند لذا وظیفه مومن واقعی توجه به هر دو است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مفاهیم دینی که دلالت بر «بشارت‌ها و بیم‌های دینی» دارد باید توأمان با هم باشد، افزود: متاسفانه برخی فقط به احادیث و گفتار بشارتیِ اهل‌بیت (ع) دلخوش کرده‌اند و آن دسته از روایت که جزو «نذایر و بیم‌ها» هستند و انسان را از انجام گناه می‌ترساند، غافلند.

رفیعی گفت: مسئولان کشور و طلاب حوزه علمیه باید مراقب باشند در رفتار‌های فردی و اجتماعی اشتباه نکنند، چون کوچک‌ترین اشتباه به پای تمام نظام و انقلاب نوشته می‌شود، البته مردم هم باید مراقب باشند که اشتباه یک شخص را به یک گروه و مجموعه خاصی نسبت ندهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها