خبرهای داغ:
معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

انقلاب خودش قوانینش را می نویسد/اربعین امسال عبور راه قدس از کربلا را به نمایش گذاشت

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه اداره حکومت ایران در قبل از انقلاب در راستای اهداف آمریکا بود، گفت: تسخیرکنندگان لانه جاسوسی در سال 57 نشان دادند که انقلاب خودش قوانینش را می نویسد.
کد خبر: ۹۰۷۴۵۲۷
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  خبرنگار عصر اترک؛ حسین شیخ الاسلام، معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم راهپیمایی روز 13 آبان در شهر بجنورد با تصریح بر این مطلب که یزید امروز زمان، ترامپ و کشور آمریکا است، اظهار کرد: این در حالی است که هنوز گفته می شود چرا دانشجویان در روز 13 آبان سال 58 لانه جاسوسی آمریکا در ایران را تسخیر کردند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه بند 51 منشور سازمان ملل متحد، دفاع مشروع از صلح را مجاز می داند، تصریح کرد: بنابراین، بر اساس همین بند منشور سازمان ملل، اقدام تسخیرکنندگان لانه جاسوسی، مطابق این قانون بین المللی بوده است.

وی همچنین به فرار شاه از ایران به آمریکا در بهمن 57 با بهانه مداوای بیماریش نیز اشاره و بیان کرد: چرا شاه برای درمان باید به آمریکا می رفت مگر در کشوری دیگری نمی شد که مداوا شود!

وی با تصریح بر این مطلب که هدف اصلی این اقدام، فراری دادن شاه بود و ملت ایران این عمل را توهین به خود برشمردند، گفت: بنابراین، عکس العمل انقلابی ها برای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در آن برهه از تاریخ نیز امری طبیعی بود.

شیخ الاسلام افزود: آنان با این اقدام خود به آمریکا گفتند که شاه را تحویل دهید تا ما گروگان ها را آزاد کنیم.

وی در ادامه با تصریح بر این مطلب که انقلاب خودش، قوانینش را می نویسد، این سوال را مطرح کرد: اگر دانشجویان در آن برهه از زمان این اقدام را انجام نمی دادند، آیا شما نسل امروز سوال نمی کردید که چرا دانشجویان و ملت ایران در برابر رفتار آمریکا هیچ اقدامی نکرد؟

وی در بخشی دیگر از سخن خود به مراسم راهپیمایی امروز ( در روز 13 آبان ماه ) نیز اشاره کرد و گفت: حضور امروز این ملت در این مراسم به روش امام بوده است.

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: روش امام این بود که بگویید توپ، تانک و مسلسل برای رسیدن به آزادی هیچ اثری ندارد.

وی همچنین افزود: تاثیر این روش امام در مراسم حج در دهه 60 منجر به بروز انقلاب انتفاضه در فلسطین شد.

شیخ الاسلام در خاتمه با تصریح بر این مطلب که در اربعین امسال، زائران حسینی نشان دادند که راه قدس از کربلا می گذرد، افزود: این حضور اربعینی زمینه ساز ظهورامام زمان خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها