رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: شاهد هستیم امریکایی‌ها هم در داخل کشور، هم منظقه و هم جهانی، اساساً با توجه به رویکرد یک‌جانبه‌گرایی که در پیش دارند، حتی در سطح ملت‌ها در وضعیت منزوی قرار دارند و روند افولی را طی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۷۴۱۲۶
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، حسن مرادی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه با توجه به پیامدهایی که در روند تکاملی انقلاب اسلامی داشته است، یک روز با اهمیت و قابل تأمل و توجهی است؛ به دلیل اینکه در 3 مقطع تاریخ 50 ساله ما 3 اتفاق بزرگ رخ داده است که نقاط عطف اساسی در روند تکاملی انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: اولین مقطع بحث تبعید حضرت امام(ره) است؛ ایشان با توجه به سخنرانی و موضع‌گیری که علیه داستان کاپیتالاسیون داشتند که یک معاهده ۱۰۰ درصد استعماری و مسؤولیت‌ساز برای دخالت‌های آمریکایی‌ها در ایران بود و از سوی دیگر با توجه به اینکه رژیم در آن زمان وابسته بود، سعی می‌کرد ملاحظات آمریکایی‌ها را رعایت کند که منجر به برخورد و تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه شد و البته خود این موضع مقدمه حرکت‌های بعدی شد و حرکت انقلاب اسلامی وارد مراحل پخته‌تر و گسترده‌تری شد و در سال ۵۷ که شهادت دانش‌آموزان اتفاق افتاد، باز هم دایره حضور اقشار مختلف را توسعه بخشید داد.

مرادی گفت: روز ۲۵ بهمن ۵۷ شاهد تلاشی برای اشغال لانه جاسوسی بودیم منتها جریان چپ با تکیه بر سیستم شوروی و «کا‌گ‌ب» و آنهایی که وصل به آن سیستم بودند، این موضوع را هدایت می‌کرد و خاصاً چریک‌های فدایی در این زمینه محوریت داشتند که نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی اضافه کرد: بعداً شرایطی در میان دانشجویان رقم خورد که سطح آگاهی دانشجویان به حدی رسید که به این نتیجه رسیدند باید جلوی دخالت‌های بی حد و حصر آمریکا را گرفت و لانه جاسوسی که محل توطئه‌های اصلی و هدایت بسیاری از اقدامات توطئه‌آمیز است، برچیده شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: هر یک از این اتفاقات اگر در روند تکاملی انقلاب اسلامی رخ نمی داد شاید اساساً انقلاب اسلامی به این مرحله نمی‌رسید فلذا از این منظر، این وقایع در تاریخ معاصر ما اهمیت فوق‌العاده جدی دارد لذا انتظار از نیروهایی که دغدغه آینده را دارند، تحلیل این تحولات، حوادث و رخدادها و بصیرت بخشی به نسل‌های بعدی نسبت به این حوادث فوق‌العاده مهم است.

وی ادامه داد: طبیعتاً دانش‌آموزان یکی از نیروهای مخاطب این روزها هستند و معلمان انتقال دهنده این تاریخ، حوادث و رخدادهای مهم هستند که نقش مهمی را در انتقال این فرهنگ و رخدادها دارند.

مرادی افزود: امروز مردم در راهپیمایی شرکت خوبی داشتند و ابراز تنفر خود را نسبت به اقدامات آمریکایی‌ها به ویژه در سال‌های اخیر نشان دادند. امریکایی‌ها و در رأس ترامپ سعی کردند که روز 13 آبان را نماد برگشت مقدمات سیاست‌های امریکا در ایران با فشار قرار دادن از طریق اقدمات اقتصادی و جنگ رسانه‌ای کلید بزنند اما شاهد هستیم امریکایی‌ها هم در داخل کشور، هم منظقه و هم جهانی، اساساً با توجه به رویکرد یک‌جانبه‌گرایی که در پیش دارند، حتی در سطح ملت‌ها در وضعیت منزوی قرار دارند و روند افولی را طی می‌کنند که افول اقتدار آمریکا ظرف ۱۰ سال آینده حتمیست.

وی به نقش فرهنگیان با توجه به وجود تحریم ‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از نقش‌هایی که فرهنگیان در شرایط جدید می توانند ایفا کنند این است که آگاهی‌های دانش‌آموزان را نسبت به وضعیت و موقعیت داخلی، منطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی و شرایطی که دشمنان دارند، بالا ببرند و آگاه‌تر کنند تا نسل آینده با چشم های بیناتری به تحولات نگاه کند و نقش خودش را بهتر، موفق‌تر و موثرتر ایفا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات