سيد علي آقازاده گفت : در شرايط تحريم ها و براي اقدامات و برنامه ريزي سريع تر براي مقابله با تحريم ها بايد اختيارات بيشتري به استان ها واگذار شود و نمونه آن در يك ماه اخير، شركت آلومينيوم بود كه با اختياراتي كه درسطح استان وجود داشت ، توانستيم موضوع را حل نمائيم .
کد خبر: ۹۰۷۳۹۶۳
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ سيد علي آقازاده استاندار استان مركزي در جلسه ستاد مقابله با تحريم استان با گراميداشت ياد و خاطره شهداي 13 آبان گفت : دشمنان انقلاب اسلامي افرادي جاهل بوده و هستند و در روزي كه بنام روز مبارزه با استكبارجهاني نام گرفته ، مشاهده ميكنيم كه خود استكبارجهاني براي ايران تحريم نهايي را اجراء ميكند و اين اقدام دشمنان به عزم و اراده ملت ايران منجرخواهد شد .
وي در ادامه افزود : تقارن 13 آبان امسال با شروع تحريم نهايي استكبار نميتواند از عزم و اراده ملت ايران كم كند و فقط ممكن است در مقطع زماني كوتاه بتواند شرايط خاصي درمسائل اقتصادي براي مردم بوجود بياورد .
آقازاده به برگزاري جلسه مقابله با تحريم درسطح استان هم اشاره نمود و گفت: دراين جلسه كميته هايي براي برنامه ريزي و شناسايي مشكلات و نحوه مقابله با تحريم ها درسطح استان مشخص شده است و بايد درهفته آينده نتيجه و كاركرد اين كميته ها را همراه با جمع بندي نظرات و پيشنهادات داشته باشيم .
وي همچنين خاطرنشان كرد : وظيفه كميته ها جهت مقابله با تحريم ها در سطح استان بايد بر مبناي شناسايي و احصاء اثرات تحريم ها باشد و دراين زمينه از نظرات و حضور همه بخش هايي تاثير گذار استان استفاده لازم صورت پذيرد.
استاندارمركزي گفت : تهييج افكارعمومي ، جو رواني و سلب اعتماد عمومي از اثرات رواني و اجتماعي تحريم ها ميباشد و كميته سياسي و اجتماعي استان وظيفه برنامه ريزي و ايجاد ساز و كاري جهت خنثي كردن اينگونه اقدامات داشته باشد و در اين زمينه نقش و جايگاه مهم و اثرگزار صدا و سيما و رسانه هاي خبري كه ميتوانند با دعوت از مسئولين و كارشناسان مختلف نسبت به تبيين اقدامات دشمن عليه نظام و ملت ايران اثرات رواني تحريم ها در جامعه را كاهش دهد .
وي تصريح كرد : در شرايط تحريم ها و براي اقدامات و برنامه ريزي سريع تر براي مقابله با تحريم ها بايد اختيارات بيشتري به استان ها داده شود و نمونه آن در يك ماه اخير، شركت آلومينيوم بود كه با اختياراتي كه درسطح استان بوجود داشت، توانستيم موضوع را حل نمائيم .
سيد علي آقازاده درخصوص تامين مواد اوليه كارخانجات هم گفت : كمبود مواد اوليه براي كارخانجات در زمان تحريم ها يكي ديگر ازمشكلاتي ميباشد كه بايد در كيمته ي مالي و اقتصادي چاره انديشي و براي رفع موانع توليد حداكثري كارخانجات راهكار ارائه شود.
وي به موضوع قاچاق كالا در زمان تحريم ها هم اشاره و افزود : احتكار و قاچاق در زمان تحريم ها ميتواند اثرات منفي را در سطح جامعه به همراه داشته باشد وبايد جلوي احتكار كالاها و افزايش بي رويه قيمت ها را در زمان اجراي تحريم ها بگيريم.
استاندار استان مركزي در پايان اين جلسه با تعيين كميته هاي مقابله با تحريم ها در سطح استان گفت : سه كارگروه سياسي و اجتماعي به سرپرستي معاونت سياسي و امنيتي استانداري ، كارگروه زيربنائي و عمراني به سرپرستي معاونت عمراني استانداري و همچنين كارگروه مالي و اقتصادي نيز به سرپرستي معاونت اقتصادي استانداري جهت برنامه ريزي و ارائه نظرات و راهكارها در سطح استان تعيين شد.

ارسال نظرات