خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در راهپیمائی 13 آبان مردم تبریز، گفت: حوادث و رویدادهای سه گانه 13 آبان در تبیین شعار مرگ بر آمریکا به ظهور و بروز رسیده است و گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی طی سال های پس از انقلاب اسلامی، سبب جوان گرایی در عرصه آمریکا ستیزی شده است.
کد خبر: ۹۰۷۳۹۵۶
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

روز ملی مبارزه با استکبار موجب جوان گرایی در عرصه آمریکاستیزی شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الالسلام  محمدعلی آل هاشم افزود: شعار همیشگی مرگ بر آمریکای مردم با بصیرت ایران اسلامی واکنش به رفتارهای سلطه جویانه و زورمدارانه دولتمردان این کشور علیه جمهوری اسلامی است.
وی اظهار داشت: جنایات آمریکا و استمرار آن تا 13 آبان امسال که موعد شروع دور جدید تحریم های نفتی است، سبب شده تا شعار مرگ بر آمریکا به شعور ضد آمریکایی نه تنها در ایران بلکه در کل جهان تبدیل شود.
حجت الاسلام آل هاشم، شعار مرگ بر آمریکا را واکنش به رفتارهای سلطه جویانه این کشور عهدشکن و کینه ورز با آرمان های انقلاب اسلامی توصیف کرد و آنرا همسو با اهداف انقلاب اسلامی مردم ایران دانست.
وی ادامه داد: ماهیت استکبار ستیزی، برائت از مشرکان، دشمن شناسی و بصیرت ملت ایران در برابر دولت ایالات متحده از زمان کودتای 28 مرداد شروع شده و در قالب حمایت از رژیم پهلوی و تلاش برای مقابله با مطالبات ملت ایران، جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی همچنان ادامه دارد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا از همان ابتدای انقلاب اسلامی مخالفت هایی به همراه داشت که ناشی از برداشت های غیردینی از حوادث سیاسی بود، گفت: اما تبارشناسی مخالفان نشان می دهد این مخالفت ها از سوی برخی تکنوکرات ها به بهانه تنش زدایی و تجدید نظر در مقابل قدرت امریکا با هدف و برنامه پشتوانه سازی برای بازگرداندن امریکا به کشور صورت گرفته و هنوز هم وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه این شعار به دلایل عقلی و نقلی باید استمرار داشته باشد، یادآوری کرد: کینه توزی امریکا علیه ملت ایران در قالب های مختلف جنگ رسانه ای و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی همچنان ادامه دارد و البته ایادی امریکا در ایران و جهان برای کاهش نفرت جهانی علیه خود همواره هزینه می کنند اما به فرموده امام راحل این شعار دارای آثار وضعی و عملی است.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: حذف شعار مرگ بر آمریکا معنی ندارد و امروز این شعار توسط ملت ایران فراگیر و جهانی شده است و تا تغییر راهبردها و سیاست های غلط دولت واشنگتن باید ادامه یابد.
حجت الاسلام آل هاشم گرمیداشت یوم الله 13آبان را یادگاری ماندگار از امام خمینی (ره) برای نسل های جدید و جوان دانست و افزود: از دانش آموزان و دانشجویان تقاضا دارم به توصیه های مقام رهبری عمل کنند، دشمنی آمریکا علیه ایران را هرگز فراموش نکرده، فریب لبخد او را نخورند و همچنین توجه کنند اینکه اعلام می شود آمریکا با ملت ایران دشمنی ندارند، دروغ محض است چون ملت و دولت ایران جدا از هم نیست و باید روحیه مقاومت را تقویت کنیم.
وی اضافه کرد: جوانان ایران اسلامی خود را در قبال مساله پیشرفت کشور مسئول بدانند و سخنوری را کنار گذاشته و نوآوری و ابتکار را سرلوحه تمام فعالیت های خود قرار دهند.
حجت الاسلام آل هاشم با انتقاد از اینکه رسانه های جهان مراسم پیاده روی و اجتماع عظیم میلیونی شیعیان را پوشش ندادند، گفت: دشمنان امروز ببینند که عاشقان امام حسین (ع) در آستانه 28 صفر چگونه در خیابان ها حضور یافته و تمام شهرهای ایران اسلامی و تبریز قهرمان صحنه تجدید عهد ملت با آرمان های انقلاب و شهدا شده است.

ارسال نظرات