مازندران سردار چاقی مردم کشور است/ مهمتریت هدف اجرای طرح کانون سلامت محله سازماندهی مردم ار حیث بیماری هاست

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران از استان‌هایی به شمار می‌رود که در راس چاقی کشور است، ادامه داد: در دیابت و چربی خون هم استان مازندران دچار وضعیت بدی است.
کد خبر: ۹۰۷۳۹۱۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین رنجبران در نخستین مجمع سلامت شهرستانی آمل با بیان اینکه شعبه‌ای از داروخانه 13 آبان در غرب استان مازندارن مستقر است، اظهار کرد: در حال پیگیری احداث داروخانه 13 آبان در آمل هستیم و به کمک خیرین در این راستا نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه نباید خیرین در راه خیر اذیت کنیم، اظهار کرد: نباید خیرین را وارد بروکراسی اداری و خستگی کنیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه باید به دنبال اجتماعی کردن سلامت باشیم، تصریح کرد: مشارکت‌های مردمی، مشارکت‌های بین بخشی در بین دستگاه‌های اجرایی، عدالت در سلامت و افزایش سواد سلامت از اهم اهداف است.

این مسئول با اشاره به اینکه خود مراقبتی را باید بین مردم جا بیندازیم که موضوع مهمی است، گفت: در بحث بیماری‌های واگیر به بلوغ کافی رسیدیم و توانستیم آن را مهار کنیم.

رنجبران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون در زمینه پیشرفت در حوزه پزشکی و مهار بیماری‌های واگیردار اقدامات قابل توجهی برگزار شد، گفت: در بحث بیماری‌های غیرواگیر مشکل جدی داریم.

وی با اشاره به اینکه چاقی، کم تحرکی، دیابت، فشار خون و سرطان و از این دست بیماری‌ها مشکل اصلی ما است، عنوان کرد: دیابت 10 تا 12 درصد جامعه را با خود درگیر می‌کند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران از استان‌هایی به شمار می‌رود که در راس چاقی کشور است، ادامه داد: در دیابت و چربی خون هم استان مازندران دچار وضعیت بدی است.

این مسئول با اشاره به اینکه نباید درباره سرطان آمارهای ناصحیح داد، افزود: میانگین ابتلا به سرطان در ایران با میانگین جهانی فرقی ندارد.

رنجبران با بیان اینکه در قانون سلامت محله دنبال این موضوع هستیم که محل به محل در روستا و شهر آحاد مردم سازماندهی کنیم، تاکیدکرد: کانون سلامت محله و توسعه آن از مهم‌ترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی و دولت است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار شکل‌دهی بین کانون‌های سلامت محله در استان مازندران است و حائز رتبه نخست کشور در این خصوص شدیم، گفت: 270 کانون سلامت محله در مازندران تشکیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها