پناهیان با اشاره به اینکه جانبازان موجب لطف و نگاه ویژه خداوند به آن جامعه می‌شوند، تاکیدکرد: باران به صدقه سر جانبازان می‌بارد، نفس کشیدن جانباز هم دارای ثواب و خیر برای عموم مردم است.
کد خبر: ۹۰۷۳۹۰۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در یادواره شهید شالیکار با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی و 8 سال جنگ تحمیلی شهدا دارای احترام و جایگاه والایی هستند، گفت: ضدانقلاب هم دیگر جرات تعرض به جایگاه بلند شهید را ندارد.

وی با اشاره به اینکه معتقدم هنوز نمی‌توانیم آنچنان که باید و شاید از جانبازانمان تجلیل کنیم، اظهارکرد: دفاع مفدس هنوز در خانواده‌های جانبازان ادامه دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه درد زخم زبان هم در دوان دفاع مقدس مشکل دیگری بود که عده‌ای به آن دچار شده بودند، عنوان کرد: در دوران جنگ عده‌ای از این طریق زخم زبان می‌زدند که یکی از آنها قرار بود روزی رهبر کشور شود و فکر می‌کرد حرف و زبان مردم را می‌زند.

پناهیان با اشاره به اینکه اوضاع کشور نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیاری داشته اما گویی ما قانع نیستیم، ادامه داد: جانبازان سندهای زنده و حقانیت سخن جهاد هستند.

وی با بیان اینکه نباید پس از شهادت جانبازان از آنها تقدیر کنیم، تا در این دنیا هستند باید از آنها تجلیل شود، تصریح کرد: جانبازان را به مدارس ببریم و عنوان کنیم که به چه میزان مدیون این افراد هستیم و از صدقه سر آنها است که زنده ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضور در جبهه و جنگ کار هر کسی نبود، گفت: حضور در جنگ دل شیر و شجاعت می‌خواست.

پناهیان با بیان اینکه شهادت یک سود برای آدمی است، افزود: خداوند متعال هیچگاه انتظار ندارد که برای سعادتمند کردن یک جامعه همه خوب باشند و می‌گوید حتی اگر جمعی افراد با نماز و روزه که خمس خود را پرداخت می‌کنند پیدا کنم به کل جامعه لطف خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه جانبازان موجب لطف و نگاه ویژه خداوند به آن جامعه می‌شوند، تاکیدکرد: باران به صدقه سر جانبازان می‌بارد، نفس کشیدن جانباز هم دارای ثواب و خیر برای عموم مردم است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اثر تحریم‌های آمریکا تنها نشات گرفته از ضعف‌های خودمان است، عنوان کرد: جنگ بر ما تحمیل شد چون دولت لیبرال بود و فکر می‌کردند می‌شود ایران را از پای درآورد و در آن زمان رییس جمهور شخصی بود که حقوق گرفتنش از غرب سندهایش موجود است و حتی بر سر حقوق چانه می‌زد.

پناهیان با اشاره به اینکه اگر بنی صدر نبود صدام هیچگاه جرات حمله به کشور را نداشت، افزود: پس از شروع جنگ و مدت کوتاهی دشمنان فهمیدند که ملت ایران با جنگ و روحیه شهادت و جهاد ساخته و روحشان پرورش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پس از فتنه 88 تحریم‌ها بیشتر شد چون در داخل کشور برخی دشمن را امیدوار کردند، یادآور شد: دشمن فکر می‌کند می‌تواند با چند دروغ مردم را علیه نظام قرار دهد؛ در 9 دی 88 وقتی مردم دیدند چند صد نفر به ماه محرم تعرض کردند خودجوش به خیابان‌ها آمدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سیاستمداران ما می‌توانستند کاری کنند که ترامپ به پای ملت ایران بیافتد و زوزه بکشد، خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا و اثر آن از بی‌لیاقتی برخی مسولان است.

پناهیان در پایان گفت: هرچه عربستان به یمن حمله می‌کند یمن قوی‌تر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها