مهری نیا از دانش آموزان نخبه قرآنی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

معلمان توجه بیشتری به دروس دینی داشته باشند

یک نخبه قرآنی گفت: متاسفانه معلم های درس های دینی و قرآنی گرایش های ضعیفی به مسائل دینی دارند
کد خبر: ۹۰۷۳۸۰۹
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ خانم فاطمه مهری نیا از نخبگان بسیج دانش آموزشی و فعال قرآنی که در بخش دو میدانی هم موفقیت هایی کسب کرده است در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به آسیب دیدگی که برایش به وجود آمده بود گفت: ششم آبان ماه به مسابقات دو و میدانی دعوت شدم که متاسفانه به دلیل آسیب دیدگی نتوانستم در این مسابقات شرکت کنم.

وی با اشاره به توفیقاتی که در کسب موفقیت در مسابقات قرآن برایش حاصل شده است اضافه کرد: در مسابقات درس هایی از قرآن که از هفتم آبان ماه تا نهم برگزار شد مقام های قابل توجهی کسب کردم که به لطف خدا این توفیقات حاصل شد.

این نخبه بسیجی در ادامه بیان کرد: همچنین در مسابقات درون مدرسه ای در بخش قرائت هم توانستم رتبه دوم را کسب کنم که تمام تلاش خود را برای قوی کردن اعتماد به نفس خود جهت شرکت در مسابقات آینده به کار می گیرم.

وی با اشاره به اهمیت حفظ قرآن با ترتیل گفت: در کلاس حفظ قرآن که شرکت کردم تمام سعی خود را برای حفظ با ترتیل انجام دادم.

مهری نیا با اشاره به مطالبات دانش آموزان از معلمان درس های دینی ،عربی و قرآن توضیح داد: متاسفانه معلم های درس های دینی و قرآنی گرایش های ضعیفی به مسائل دینی دارند، معلمان باید توضیحات و معلومات بیشتری در مورد مسائل دینی و مذهبی داشته باشند تا بتوانند به شبهات و سوالات دانش آموزان بهتر پاسخ دهند و پاسخ های آنها بر اساس اسناد علمی و پژوهشی و معتبر باشد.

این نخبه قرآنی در پایان با اشاره به آسیب هایی که در کلاس های دینی و قرآنی متوجه دانش آموزان می شود خاطر نشان کرد: متاسفانه در کلاس های دینی قرائت یک خط از قرآن بدون قوائد و ترتیل از نظر معلمان کافی است ولی از نظر دانش آموزانی که در این بخش هستند این روش کارآمد نیست و دانش آموز دچار آسیب های شدیدی در حوزه دین و معارف خواهد شد.

ارسال نظرات