حجت الاسلام علوی گفت: دنیای امروز به یک میدان مبارزه بین قدرتمندان مستکبر و در سوی دیگر ملت های ستم دیده و مستضعف تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۰۷۳۷۴۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید محمدرضا علوی در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج گفت: 13 آبان ماه یادآور حماسه ای است که به دست دانش آموزان و دانشجویان انقلابی شکل گرفت و به حق ابهت آمریکا و افسانه شکست ناپذیری آمریکایی ها را به پایان رسانید و از همین رو این روز را روز استکبار ستیزی نامیدند.

این کارشناس مسایل سیاسی افزود: استکبار ستیزی در واقع برخاسته از ویژگی مخالفت اسلام با هرگونه ظلم و ستم علیه دیگران و همچنین ستم پذیری است و در واقع مبنایی دینی و قرآنی دارد.

علوی خاطرنشان کرد: استکبار در فرهنگ سیاسی اسلام؛ نماد سلطه‌گری، استعمار و بهره‌کشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت ظالم بر خیل عظیم توده‌های مستضعف و محروم است.

وی گفت: تا قبل از انقلاب نیز کشورهای مستکبر به سرکردگی آمریکا و سایر کشورهای سلطه جو به دنبال بهره کشی از ملت ایران بودند؛ اما حضرت امام خمینی (ره)، بزرگ مردی بود که زیر بار ظلم و استکبار نرفت و به این سلطه جویی خاتمه داد.

این کارشناس مسایل سیاسی و مذهبی ادامه داد:  این پدیده امروزه به مشکل اساسی در سطح جهانی تبدیل شده است؛ دنیای کنونی گرفتار مبارزه‌ای دوجانبه و پرمرارت شده است؛ در یک‌سوی میدان این مبارزه، قدرتمندان مستکبر و در سوی دیگر، ملت‌های ستمدیده و مستضعف جهان قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام سید علوی بیان کرد: ۱۳ آبانماه امسال از اهمیت زیادی برخوردار است و همه وظیفه دارند در این راهپیمایی باشکوه شرکت کنند. همه باید بیایند تا با حضور خود نشان دهند که پای آرمان‌های انقلاب هستند و عقب نشینی نخواهند کرد. امسال دشمن همه تلاش خود را کرده تا بین مردم و انقلاب فاصله بیندازد اما مردم می توانند با حضور خود نشان دهند که هرگز از انقلاب عقب نخواهند کشید.

ارسال نظرات